La història de la Vir i el Lluís, una parella de Barcelona que tot just acaba de començar i que espera un fill, s’ha endut el guardó a la millor pel·lícula en la XII edició dels Premis Gaudí. ‘Els dies que vindran‘ és un film íntim i personal, sobretot pels seus protagonistes, Maria Rodríguez Soto i David Verdaguer. De fet, el director del film, Carles Marques-Marcet, ha explicat a betevé: “El projecte va néixer després que la Maria i el David, parella a la vida real, em comuniquessin que estaven embarassats”. Aquest va ser el punt de partida per poder relatar, amb una història de ficció, tots els ets i uts d’una parella que espera el seu primer fill.

ga

Maria Rodríguez, millor protagonista femenina

A ‘Els dies que vindran’, Maria Rodríguez Soto s’estrenava com a protagonista en un film d’aquest nivell. Durant la gala, l’artista s’ha mostrat doblement il·lusionada, per guanyar el seu primer Gaudí i, encara més important, per fer-ho amb una història tan personal com és el relat ficcionat del seu propi embaràs. L’actriu ha explicat a betevé que “durant l’any i mig de rodatge ha acumulat milions d’anècdotes”. I és que el ritme del rodatge d”Els dies que vindran’, la història d’una muntanya russa d’emocions, ha estat marcat des d’un inici pel ritme de l’embaràs de la protagonista.

Als guardons de millor pel·lícula i millor protagonista femenina també s’hi ha sumat el de millor muntatge, un premi entregat a Ana Pfaff, Carlos Marques-Marcet i Óscar de Gispert. Amb tres Gaudí, ‘Els dies que vindran’ s’ha repartit l’èxit amb el film ‘La hija de un ladrón‘, de Belén Funes, que també ha rebut tres guardons.

‘La hija de un ladrón’, millor pel·lícula en llengua no catalana

premis-gaudi-2020

Belén Funes i el seu atrevit debut com a directora amb ‘La hija de un ladrón’ també han triomfat a la gala dels Gaudí, amb tres estatuetes: millor direcció, per a Belén Funes; millor pel·lícula en llengua no catalana, i millor guió, per a Belén Funes i Marçal Cebrian. I és que la història de la Sara, una jove de 22 anys que viu amb el seu germà i el seu nadó, i que ha d’afrontar un seguit de decisions complicades en el seu dia a dia, també ha captivat el jurat.

Isona Passola demana la implicació dels governs per millorar l’audiovisual

En un missatge adreçat gairebé per complet als polítics assistents a la cerimònia, la presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català ha assegurat en el seu tradicional discurs que “l’audiovisual del nostre país està passant uns moments molt tràgics”. Passola ha comparat els pressupostos destinats a la resta d’Europa amb els diners que rep l’audiovisual català i ho ha qualificat de “vergonyós”. Segons ha indicat, “a Catalunya es destinen 30 euros anuals per habitant per invertir-los en cultura, mentre que a la resta d’Europa se’n destinen 350”, ha indicat. També ha demanat que s’augmentin els pressupostos dedicats a un producte, l’audiovisual, “que els joves consumeixen durant més de set hores al dia a casa nostra”. Passola s’ha acomiadat recordant els líders independentistes presos.