Niki de Saint disparava amb un rifle contra plafons amb globus de pintura i Yves Klein pintava el cos de models que en arrossegar-se per la tela creaven obres com aquesta. Alguns artistes de finals dels 40 senten la necessitat de passar a l'acció: ara l'important no és el resultat final, sinó el procés per arribar-hi. Jackson Pollock va ser el primer a canviar les regles del joc. MARTINA MILLA, Fundació Joan Miró "Es deixa anar per l'atzar, posa la tela sobre el terra... obre un camp que és l'acció. Els artistes enlloc de moure el canyell tot pintant poden actuar amb els materials, poden llençar-se contra la tela..." Va influenciar artistes com el grup japonès Gutai, els primers a trencar les restriccions de la pintura i crear obres com aquesta, en què l'artista estripa paper d'embalar amb el cos. De fet, aquestes accions s'anomenaven "happenings" i l'objectiu era buscar la interacció amb el públic. Kaprow va omplir un pati de pneumàtics perquè la gent hi passegés. Les arts plàstiques es combinen amb altres disciplines com la música i la dansa i els artistes escriuen instruccions perquè els espectadors les interpretin com vulguin. Per exemple, aquestes peces en forma de dòmino permeten a l'espectador moure les fitxes i convertir-se en el creador de l'obra.

L’exposició ofereix una visió geogràfica i cronològica sobre l’abast  d’aquest fenomen. Hi ha obres de diferents artistes, com Jackson Pollock, Yves Klein, Niki de Saint Phalle, Jean Tinguely, Allan Kaprow, Andy Warhol, Lynda Benglis, Saburo Murakami, Bruce Nauman, John Baldessari i Paul McCarthy, entre d’altres. La mostra es podrà veure fins al 24 de febrer de 2013.