Les diferents activitats programades en sis districtes de Barcelona durant els quatre dies de Festes de la Mercè han atret 1.311.697 persones. A aquesta xifra cal sumar-hi els 90.000 espectadors que van gaudir del Piromusical en directe.
Segons ha informat l’Ajuntament, la llera del Besòs, la principal novetat d’aquest any -amb una programació de circ i activitats familiars- ha concentrat prop de 22.000 persones, el Parc de la Ciutadella i el passeig de Lluís Companys han estat un dels espais més visitats amb 199.987 espectadors, el Parc de la Trinitat -amb una programació de cultures urbanes- n’ha atret 34.000; el Castell de Montjuïc, 22.722, i la plaça Major de Nou Barris, 6.600.
Els escenaris amb propostes musicals més concorreguts han estat els de la platja del Bogatell -amb 102.000 assistents- i l’avinguda de la Reina Maria Cristina, per on han passat un total de 104.000 persones. A la rambla del Raval s’hi han concentrat 12.100 persones durant tres nits; a la plaça de Joan Coromines i la plaça dels Àngels n’han sumat 30.555; el Moll de la Fusta, 38.800; l’Antiga Fàbrica Damm, 26.000, i l’avinguda de la Catedral, 16.350. En total, la programació musical de la Festa Major ha sumat 346.150 persones, que s’han acostat als diferents escenaris de la ciutat.
Les propostes de BAM Cultura Viva incloses dins la programació de la Mercè ubicades a la Fabra i Coats i La Pionera, han congregat 4.000 persones en tres dies de programació.
Els actes lligats a la tradició i cultura popular han convocat 243.480 persones: 90.000 persones han assistit al correfoc; 80.000, a la cavalcada de la Mercè; 50.000, a les diferents cercaviles, i 23.380, a les jornades castelleres de la plaça de Sant Jaume.
La Mercè a les xarxes socials
Sense comptabilitzar tot dilluns, els diferents webs de la Mercè havien rebut 595.526 visites, un 15 % més que la Mercè de l’any passat. S’han fet 11.000 piulades a Twitter amb l’etiqueta #Mercè18 i s’han pujat 1.660 a Instagram amb la mateixa etiqueta.