Cirque du Ciel obre al Cliseum la seva caixa màgica, plena d'espectaculars acrobàcies i habilitats en diverses disciplines. Un nom sospitós per a una companyia creada a Tianqiao, bressol de les acrobàcies xineses. Ja fa anys que l'escola de circ xinesa, molt potent, va considerar que en lloc de nodrir espectacles d'una companyia canadenca com Cirque du Soleil pagava la pena exportar espectacles propis. ROLAND SAAD, assessor artístic de 'La caja mágica' "Es notorio que en los medios culturales chinos tienen muy arraigado el tema del Cirque du Soleil, porque ellos dicen e insisten con mucha notoriedad que el Cirque du Soleil se inició en China, porque ellos proveían a los artistas en su mayor parte o digamos en su totalidad." Per exportar calia donar un aire més occidental i contemporani a les produccions. És significatiu per exemple, que una de les quatre produccions de Cirque du Ciel fos dirigida per Guy Caron, primer director artístic de Cirque du Soleil. "Lo que los mismos artistas chinos están buscando son orientaciones. La calidad, la tienen en todas partes. la diferencia será de un nueve o un diez." Cirque du Ciel és actualment una companyia "mimada" del Govern xinès: ha actuat en qualitat de representant cultural del país en visites oficials. La perfecció en les execucions és inqüestionable. Per contra, és qüestionable que el circ sigui només això, perfecció tècnica, ja que 'La caja mágica' és un espectacle d'acrobàcies, no un circ.

L’espectacle es pot veure al Teatre Coliseum fins al 8 de gener.

El comentari de Victor Giralt Jonama

La publicitat diu que és un espectacle per a totes les edats. Considero, però, que tanta acrobàcia pot aclaparar els més menuts (dura una hora i mitja). Convé recordar que, tot i el títol, no és exactament un circ, sinó part d’allò que coneixem com a circ, dut a l’escenari. Només n’he vist 20 minuts, i el que he vist m’ha semblat impecable, però fred.