D'entrada sembla una bona idea. El nostre mòbil es queda sense bateria i podem endollar-lo a aquesta espècie de fanals que funcionen amb energia solar i que es troben distribuïdes en diferents punts de la ciutat. Ofereixen adaptadors diferents per a cada tipus de mòbil. El problema és que aquest sistema, conegut com a Street Charge, sembla que és prou llaminer, per convertir-se en l'objectiu dels lladres. Els pocs que no estan fets malbé tampoc no funcionen. "Es algo bastante estupido y sin sentido, entonces, ¿para qué la tienes? Es un poco el postureo que no sirve para nada." "Quan tornem cap a casa ho vam veure, els nens ho van veure la setmana passada, vàrem intentar-ho però no va funcionar i avui hem tornat a passar per provar-ho i tampoc. A més, hi ha cables que estan... hi han connectors que no connecten, que estan trencats, o sigui que no crec que sigui gaire útil la veritat." "És que això hauria de tenir seguretat, llavors si ho deixen així sense protecció segurament amb el vandalisme que hi ha a Barcelona." N'hi ha quatre punts de càrrega. Dos a la plaça de les Glòries, que es van instal·lar el mes d'abril i dos més al Poble-sec, que es van posar al juliol. Segons l'empresa que ho fabrica, l'Street Charge està funcionant en els districtes amb més delinqüència de Nova York i a més, diuen, són molt fàcils de reparar. Des de l'Ajuntament afegeixen que l'empresa els revisa cada setmana i que els donen un any de prova per veure si el sistema acaba funcionant.
Els quatre punts Street Charge que hi ha a la ciutat no han durat ni mig any. A l’abril, el consistori en va instal·lar dos a la plaça de les Glòries Catalanes, en el marc de la remodelació de l’espai, i al juliol la transformació del Paral·lel en va portar dos més al Poble-sec: un davant d’El Molino i un altre a la plaça dels Ocellets.
Les estacions, però, ja no estan operatives. Els vàndals han tallat els cables i, en alguns casos, s’han emportat fins i tot les fustes per deixar-hi els dispositius. Segons el consistori, l’empresa a la qual es va contractar el servei -inicialment per a un any- s’ocupa de fer un seguiment setmanal dels punts i en repara els desperfectes. La realitat, però, és que fa dues setmanes que no en funciona cap.
L’empresa distribuïdora, Environmental Street Furniture, ha indicat que aquests punts de càrrega s’han provat “en els pitjors districtes de Nova York i Coney Island” i assenyalen que les estacions estan dissenyades perquè els cables es puguin substituir ràpidament.
Les estacions, dissenyades als Estats Units, són totalment autosuficients: estan equipades amb tres panells d’energia solar de 20 watts que carreguen la bateria amb l’energia que capten del sol. Els punts, que estan preparats per carregar fins a sis dispositius a la vegada, disposen de cables per a iPhone 4, iPhone 5, USB i micro USB, una de les parts més sensibles del mobiliari.
Barcelona no és l’única ciutat del món que disposa d’aquests punts, que també se n’han instal·lat a Nova York, Sant Francisco, Munic o Lima. Segons l’empresa distribuïdora, les estacions “han tingut un èxit enorme als Estats Units” i també han rebut nombroses peticions des d’Espanya, Itàlia, el Regne Unit, Bulgària i Azerbaidjan.