Ja no cal alçar la mà per reclamar al cambrer que es vol fer una comanda. La nova app Quicktendr permet a bars i restaurants operar restringint el contacte amb el client a no més enllà de l’estrictament necessari. El giny és fàcil i intuïtiu. Només cal descarregar-se l’aplicació gratuïta al mòbil, llegir el codi QR de la taula on s’està assegut, donar un cop d’ull a la carta, fer la comanda, pagar… i ja està. La cuina rep l’encàrrec a l’instant. I l’aplicació distingeix perfectament qui ha demanat què.
Una app que s’adapta a les exigències de la crisi sanitària
Quicktendr l’han dissenyat tres joves enginyers. La idea la van gestar quan plegats eren a la universitat. S’ha estat desenvolupant al llarg de tres anys però reconeixen que la pandèmia els ha afavorit. “Fa un any, abans de la covid-19, costava de comercialitzar la nostra idea però ara li ha donat un impuls”, explica Cristian Castillejo, CEO de Quicktendr. I és que aquesta tecnologia s’adapta a la nova realitat que ha imposat el coronavirus. Facilita la manera de treballar en el sector de la restauració donades les noves exigències que imposa la crisi sanitària i, a més, en redueix els costos. D’una banda, disminueix el risc de contagi perquè evita el contacte físic i amb altres objectes d’ús comú com ara les cartes amb el menú, a més de substituir el pagament amb bitllets i monedes. “El nostre sistema dona seguretat tant als locals com als usuaris perquè cadascú fa servir el seu dispositiu i evita al màxim el contacte amb altres elements”, explica l’enginyer informàtic Cristian Castillejo.
Una tecnologia digital que augmenta la productivitat
D’altra banda, la nova tecnologia digital augmenta la productivitat dels mateixos establiments. Facilita l’activitat “delivery” i “take away”, és a dir, el lliurament de menjar a casa del client o la recollida al mateix establiment. Ja no hi ha temps d’espera durant les trucades. No hi ha cues per atendre el client. Es tracta d’una aplicació que evita les pèrdues de clients en espera i els descuits en els cobraments de les taules. Els creadors també expliquen que l’aplicació facilita el pagament de grups i les noves peticions, “fins a un 24 %” una vegada ja s’està assegut a taula perquè no cal esperar que el cambrer t’atengui. La petició va directa a la cuina. “El nostre sistema permet augmentar la productivitat del local. Amb menys taules es pot facturar més”, assegura el CEO de Quicktendr.
La covid-19 com a oportunitat de negoci
Els joves informàtics han treballat de valent per desenvolupar aquesta aplicació. Però se senten recompensats perquè creuen que es tracta d’una eina tecnològica en què tothom hi guanya, tant el client i l’establiment, com els mateixos desenvolupadors. Quicktendr cobra un percentatge per comanda però com a mostra de responsabilitat social corporativa en aquests moments de crisi sanitària, l’han reduït al màxim amb l’objectiu d’ajudar a reactivar el sector.
De moment es troben als inicis de la implantació de la nova aplicació. Afirmen que la tenen “instal·lada en 12 locals i tenim la previsió d’instal·lar-ne 30 en les properes setmanes, sobretot a Barcelona però també a Las Palmas i Mallorca”. Són optimistes perquè veuen que de mica en mica estan arribant les peticions. I ara també a escala internacional. Castillejo avança que “estem obrint mercat a Colòmbia”. I reitera que “arran de la situació que vivim a causa del coronavirus, ens trobem que molts restaurants estan canviant la seva mentalitat i s’estan obrint més a les noves tecnologies i això ens ha facilitat una porta d’entrada que abans era molt complicada. Tenim establiments que fa un any ens havien dit que no confiaven que els seus clients utilitzessin l’aplicació i actualment ens estan trucant”. I és que per aquest enginyer informàtic moltes persones comencen a utilitzar noves tecnologies en activitats en què abans era impensable. “Ara prefereixen que no hi hagi contacte físic, però continuen exigint seguretat i agilitat”, sentencia.
L’aplicació Quicktendr està disponible per a Android i iOS.