A diferència de fa un anys, la generalització dels telèfons intel·ligents ha permès que molta gent tingui la possibilitat de gravar qualsevol esdeveniment i penjar-ne el vídeo ràpidament a internet a través de les xarxes socials. En una entrevista a Barcelona FM, Trina Milán ha remarcat que “el fet de la comunicació viral fa que sigui un tema conegut per tothom i això a vegades ens fa la sensació que multiplica els actes. En canvi el que es multiplica és la comunicació, no el fet en si”.

Remarca també que la denúncia és una de les característiques principals de les xarxes socials. Un tret distintiu que “és horitzonal, qualsevol hi pot dir la seva” i explica que encara que fets com aquest al metro no siguin nous, “aquest espai soterrat que és el metro deixa de ser-ho en el moment que la gent té un mòbil i això ja es fa a la vista de tohom”.

Aquesta experta no descarta que el cas de la parella del metro sigui una estratègia de màrqueting d’alguna marca i explica que a les converses a Twitter sobre el tema ja es fan apostes: “N’hi ha per a tots els gustos. Hi ha qui diu que sí que és una campanya i d’altres que ho consideren massa barroer perquè ho sigui.