140. Aquest és el nombre màxim de caràcters d'una piulada a Twitter i una pota del congrés de periodisme i innovació Media 140, un punt de trobada per explorar com la comunicació pot treure suc de la tecnologia digital. Dos dies de tallers i taules rodones per tractar temes d'actualitat. MÒNICA GARRIGA, coorganitzadora Media140 Barcelona "Una sobre les revolucions al món àrab, una sobre el Japó, el que està passant al Japó, una sobre Wikileaks i una altra sobre periodisme per canviar el món". En tots aquests casos, les xarxes socials han contribuït a construir el relat periodístic; és per això, que els mitjans no poden viure aliens a aquestes converses. GUMERSINDO LAFUENTE, director adjunt de 'El País' "Ahí el periodista tiene una oportunidad de filtrar, seleccionar, enfocar... En realidad, de hacer su trabajo con un nuevo material que le llega en un nuevo ecosistema tecnológico". Però aquest nou context digital té un excés d'informació que s'ha de saber gestionar. I aquí hi juga un paper destacat el periodisme de dades. CARLOS ALONSO, periodista "En els darrers anys cada cop més hi ha més dades disponibles, més dades en brut i necessitem eines per ajudar la gent a comprendre què signifiquen aquestes dades i com influeixen en la seva vida". Després de passar per Sidney o Londres arriba a Barcelona amb una intenció provocativa: que els professionals posin experiències en comú i construeixin el periodisme del futur.

El Media140 es pot seguir en directe a través del blog del congrés, on també es publiquen cròniques-resum de totes les sessions. També convé fer un repàs a tots els missatges generats a Twitter amb l’etiqueta #media140.