Internet contribueix a l'economia espanyola i és una de les vies de sortida de la crisi. És una de les conclusions de l'informe España conecta, segons el qual la xarxa aporta més de 23.000 milions d'euros al producte interior brut espanyol i dóna feina de forma directa a més de 100.000 persones. Però l'impacte indirecte en l'economia va més enllà del PIB: les botigues físiques han vist créixer els seus beneficis en 38.000 milions d'euros després que els consumidors busquin i comparin productes en línia. De fet, l'informe calcula que tres quartes parts del producte interior brut es generen en sectors en què Internet s'utilitza durant els processos de compra, màrqueting o venda final. Tant és així que el comerç electrònic mou 157 milions d'euros anuals. Més enllà del que suposa en l'àmbit comercial, l'ús d'Internet genera, per si mateix, beneficis milionaris. La inversió privada en banda ampla i en equipaments vinculats a la xarxa arribarà als 15.000 milions d'euros l'any 2015. A més, la publicitat en línia va obtenir 654 milions d'euros i ja ocupa quasi el 12% dels anuncis en total en els mitjans de comunicació. L'informe, que ha estat encarregat per Google a una consultoria privada, sosté que el futur de l'economia espanyola inclou aprofitar el potencial de la xaxa a través de les petites i mitjanes empreses, que són el motor econòmic del país.

Es tracta d’un informe independent elaborat per la consultora The Boston Consulting Group i encarregat per Google. Les dades s’han presentat aquesta tarda a Barcelona, on els ponents han defensat la xarxa com una possible via de sortida de la crisi. Internet pot millorar les petites i mitjanes empreses (que generen més del 65% del PIB del país), ajudar-les a obrir-se a l’exterior i trobar noves oportunitats de negoci.

De fet, Internet ja és present en sectors tan quotidians com el comerç d’alimentació i moda, el turisme o els tràmits administratius. A més, l’ús de la xarxa ha modificat alguns hàbits de consum i ha fet que s’estimuli la comparativa de preus i productes des de casa, de manera que els clients poden triar millor entre l’oferta possible.

Però l’estudi també es mostra crític i parla sobre algunes de les qüestions que s’han de millorar. Cal, segons l’informe, una millor formació en l’àmbit de les noves tecnologies, connexions a Internet més ràpides i eficaces o impulsar la internacionalització dels negocis en línia.