Nokia s’ha associat amb la marca d’impressores en tres dimensions MakerBot per facilitar la creació d’aquestes fundes. El fabricant de mòbils ha lliurat al fabricant d’impressores 3D el disseny original dels terminals Lumia 520 i 820. D’aquesta manera, MakerBot ja disposa del model optimitzat per imprimir una funda a mida. L’usuari pot modificar aquest disseny per adaptar-lo als seus gustos o incloure-hi el seu nom, per exemple. A partir d’aquí, si disposa d’una impressora 3D com la que es veu a les imatges, només ha d’enviar el seu disseny a imprimir i esperar aproximadament una hora.

El replicador d’objectes va fonent el plàstic, que se li subministra en aquestes bobines, per donar forma a la funda del mòbil. L’operació és relativament costosa en temps, però no pas en diners: es calcula que el consum de plàstic per crear una funda de mòbil ronda els 70 cèntims. El color de l’objecte es tria fent servir plàstic d’un o altre color. El tacte és el d’un plàstic rígid sense polir. I diuen que és d’allò més resistent.

Qui, a més de fer-se la funda del mòbil, vulgui poder imprimir en 3D tota mena d’objectes a casa, pot comprar aquesta impressora per 1.680 euros. Cada cop hi ha més empreses i algunes famílies que en tenen, tot i que el preu no és ara com ara el d’un producte de masses. El que sí que pot arribar a popularitzar-se ràpidament són les fundes personalitzades, impreses en botigues o establiments que poden arribar a oferir-les al mateix preu que les fundes estàndard. Per a ells, l’oportunitat de negoci és clara: amb una inversió de menys de 2.000 euros en una impressora 3D, poden imprimir fundes de mòbil a vuit, 10 o 12 euros amb un cost de la matèria primera que en cap cas no superarà l’euro.

Durant aquests dies, a l’estand de Nokia en el Mobile World Congress s’han imprès dotzenes de fundes personalitzades per al Lumia 820. La marca finlandesa ha organitzat un concurs a través de Twitter en què tothom que mencionava @Nokia_Connects amb l’etiqueta #Lumia820 tenia l’oportunitat d’aconseguir la seva pròpia funda. Nokia ha volgut promocionar d’aquesta manera una opció que, a banda de portar més enllà les possibilitats de personalització dels seus terminals, dóna a conèixer les possibilitats de la impressió 3D i obre una nova via de negoci per al comerç minorista.