El bastó va connectat a un web o aplicació de mòbil en què la família de la persona gran que el durà pot marcar la ruta que vol fer. En sortir al carrer, la pantalla de LED de la part superior comença a indicar amb fletxes verdes cap a on ha d’anar. Quan ha de tombar per un carrer o s’està desviant de la ruta marcada, les fletxes es tornen vermelles i sona un avís. A més, posant el dit sobre un botó, et diu les pulsacions del ritme cardíac. Aquesta informació s’envia a l’aplicació junt amb les dades de temperatura i humitat de l’entorn. Tot plegat és un prototip, però vista l’expectació que ha aixecat en aquest MWC no seria d’estranyar que esdevingués un producte més de Fujitsu.

Al mateix estand, just al costat del bastó, es mostren altres prototips interessants. D’una banda, una aplicació que calcula el nivell d’estrès a partir de la freqüència del ritme cardíac de l’usuari, copsat amb un petit sensor sobre un dels seus dits. El programa dibuixa una gràfica en temps real amb l’evolució de l’estrès de la persona. Una massatgista intenta relaxar els assistents al congrés que es decideixen a provar el sistema. I les gràfiques demostren que amb un massatge (i una mica de descans) s’aconsegueix reduir l’estrès, fins i tot dins del Mobile World Congress.

A l’altra banda trobem un teclat virtual que funciona no amb tecles sinó a partir del reconeixement de la imatge dels dits teclejant sobre una superfície qualsevol. L’usuari posa les mans davant la càmera d’una tauleta mòbil i, un cop reconeguda la seva posició, el sistema n’analitza els moviments per interpretar quines tecles estaria pitjant la persona si realment tingués les mans a sobre d’un teclat. El resultat és que pots escriure sense teclat, cosa que podria revolucionar les tauletes tàctils de Fujitsu, convertint-les en petits portàtils sense necessitat de cap accessori addicional.

Tot això són prototips, però els productes de Fujitsu per a gent gran que segur que arribaran al mercat són els terminals Stylistic: el mòbil S01 i la tauleta M702. El mòbil arribarà al juny a França de la mà d’Orange i, des d’allà, s’anirà estenent a altres països europeus. La marca japonesa ha adaptat al mercat europeu un dels seus models de més èxit al Japó, adreçat a persones de més de 55 anys. És un “smartphone”, amb pantalla tàctil i connexió a Internet, però resulta més fàcil de fer servir que un telèfon de gamma baixa amb les tecles grans.

D’entrada, per “clicar” un botó dins d’aquesta pantalla cal fer una pitjada més llarga que als altres “smartphones”. Els botons són grans i clars. La lluminositat de la pantalla s’adapta a la de l’entorn per veure-hi més clar, de la mateixa manera que el so d’una trucada es processa per intentar aconseguir que en tot moment la veu que et parla se senti alta i clara, sempre amb el mateix volum. El mòbil, dotat amb un sistema operatiu Android i càmera de 8,1 megapíxels (a més de la frontal de 0,3 megapíxels), pot passar fins a mitja hora submergit a l’aigua.

Per la part del darrere, incorpora un botó d’emergència que l’usuari pot activar si es troba malament en qualsevol moment: el mòbil emet una alarma i envia un missatge SMS a un familiar amb l’avís, incloent-hi les coordenades del punt on es troba la persona. Pel que fa a les aplicacions d’Internet, a banda d’obrir un navegador normal, Fujitsu ofereix un portal propi amb les últimes notícies més rellevants del país i un fòrum on, sense necessitat de crear i activar cap altre compte, l’usuari del mòbil pot interactuar amb d’altres. De la mateixa manera pot fer fotos, organitzar-les i compartir-les, sense necessitat d’instal·lar-hi aplicacions específiques.