Magazapp està pensada per a empreses i organitzacions que volen difondre publicacions gratuïtes a través de dispositius mòbils sense destinar-hi un gran pressupost ni haver de recórrer a personal tècnic. A partir de l’arxiu pdf de la publicació i el logotip del client, Magazapp desenvolupa una aplicació personalitzada i la penja a la botiga d’aplicacions.

Des de 149 euros al mes, el client de Magazapp pot utilitzar aquest servei. Els creadors de la publicació poden completar el document afegint enllaços al text que connectin amb webs, vídeos o botigues en línia. Aquesta plataforma els obre un nou canal de connexió amb el públic, ja que se’ls pot enviar missatges sense haver de demanar el número de telèfon. A més, els clients de Magazapp poden consultar a través de la web les estadístiques d’ús de la seva aplicació.

Els usuaris de les aplicacions poden triar quin contingut es descarreguen al dispositiu, per poder-les consultar sense connexió amb Internet. També tenen l’opció de guardar els articles que més els interessin, compartir-los a Facebook i Twitter i consultar l’índex de la publicació.

Els gimnasos Dir, per exemple, disposen d’una aplicació desenvolupada per Magazapp per distribuir una revista mensual. Les aplicacions són compatibles amb iPhone i iPad i aviat ho estaran per a Android i Kindle. Els desenvolupadors de la plataforma també treballen en la creació de catàlegs comercials i industrials, que combinen l’oferta de productes de l’empresa i un mapa on estan localitzats els punts de venda.

La Factoria d’Imatges presenta al Mobile World Congress Maker PF, un programa per crear d’una manera senzilla continguts per a nens. El programa ofereix 16 patrons d’activitats educatives, com trencaclosques, tests o un joc de memòria. Els clients descarreguen el Maker PF i configuren l’aplicació que volen obtenir. El programa fa un test per comprovar que no s’ha produït cap error en el procés de desenvolupament. Finalment, s’obté un contingut en HTML5, compatible amb dispositius Apple, Android, Windows, BlackBerry i pàgines web.

Amb aquest procés, els creadors consideren que s’estalvia un 50% del temps que cal invertir en el desenvolupament d’una aplicació. Aquest sistema és rendible per a grans empreses, que treuen més profit de les llicències del programa. Està destinat sobretot a editorials que publiquen llibres infantils.

L’empresa de Cabrianes, al Bages, ha creat un joc pensat per als més petits a partir del Maker PF, Planet Dinos. Darrerament, el joc més conegut de La Factoria és Bankerville. Els creadors el defineixen com el “joc contra els desnonaments”. El jugador ha d’evitar que banquers, mafiosos i tota una desfilada de personatges poc amables s’acostin a la caravana on viu. L’aplicació està disponible per a dispositius Android i és gratuïta. Els ingressos que s’obtenen de la publicitat es destinen a la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca.

Gamedonia ofereix els seus serveis a desenvolupadors de jocs per a dispositius mòbils. El client s’encarrega de crear el videojoc i l’empresa ofereix el servidor. També ofereix crear notificacions que rebran els jugadors als aparells i configurar partides en què puguin participar diverses persones.

Gamedonia fa un seguiment dels projectes i els dóna suport. És per això que no cobren res als clients fins que el joc creat no té èxit i assoleix els 2.000 usuaris mensuals. A partir d’aquell moment, el programador ha de pagar una quantitat proporcional a l’ús que es fa de l’aplicació.