A banda de propostes internacionals, la primera edició del Barcelona Games World (BGW) acull 18 empreses independents catalanes. Formen part de l’estand del Departament de Cultura, però cada entitat disposa d’un espai propi per mostrar els seus jocs tant als professionals com al públic assistent.

El sector del videojoc és molt important econòmicament. L’any 2015, només a Espanya va moure més de 1.000 milions d’euros, un 8 % més que l’any anterior. Espanya és el quart mercat europeu i Barcelona una de les ciutat amb més seus d’empreses relacionades amb aquest sector. És per això que moltes de les empreses catalanes presents al BGW estan establertes a la capital.

Tot i que, entre les existents, n’hi ha que han triomfat amb jocs com Candy Crush, també n’hi ha que encara s’estan endinsant al món del videojoc. Segons Ricardo Cerpa, CEO de Hyperberry Games, sovint és difícil enfrontar-se a la distància que separa la petita de la gran empresa. “Si intentes ser Candy Crush des de l’inici, estàs tirant els diners a la brossa. Has d’intentar competir, almenys al principi, amb empreses del teu nivell”, explica.

A banda de les dificultats, no els va malament. Els catalans Kenad Games han tingut llargues cues durant tota la tarda de dissabte, sobre tot d’usuaris que volien provar la seva proposta de realitat augmentada. 3D2 Entertainment, Abylight, Bloompix Studios o Corsegames són algunes de les 18 empreses catalanes que han disposat d’un espai exclusiu.

La primera edició del BGW també té estands curiosos com el Blood Spot. Els usuaris s’enfronten virtualment i, el contrincant que perd, dóna sang per persones que ho necessiten. Es tracta d’una iniciativa organitzada pel Banc de Sang i Teixits que aprofita l’auge del sector per conscienciar sobre la causa.

Dissabte ha estat el dia més concorregut, ja que totes les entrades estaven venudes. El plat fort de la jornada ha estat la presència de youtubers com Deiak, que han competit amb els seus fans.