Encara porten el xumet i ja tenen un telèfon o una tauleta sota les mans. Els nens creixen envoltats de pantalles i és pràcticament inevitable allunyar-los d'aquesta realitat. Una realitat de la qual, segons els experts, no cal defugir sempre que hi hagi uns límits ben establerts. La pregunta de molts pares és: a partir de quina edat hem de deixar que els nens tinguin contacte amb aquests dispositius? RICARD CAYUELA, vicedegà del Col·legi de Psicèolegs de Catalunya "No podem reprimir quelcom que estarà a l'abast seu d'aquí a quatre dies. D'aquí a fer una estimulació primerenca, doncs no cal arribar a tant. Aquest nen en el moment que ja tingui una mínima sociabilització es donarà de nassos amb aquest fantàstica... i a més a la casa on viu n'hi ha un munt." Per això els psicòlegs el que recomanen és compensar aquest bombardeig de noves tecnologies. RICARD CAYUELA, vicedegà del Col·legi de Psicèolegs de Catalunya "Jo sí que estimularia aquesta, la joguina tradicional justament perquè l'altra ocupa tant espai i és tan espectacular que quan tens una cosa de fusta...per intentar compensar." Actualment hi ha milers d'aplicacions per a nens, unes més educatives que d'altres. A la xarxa hi ha publicades llistes de recomanacions, però n'apareixen tantes de noves cada dia que els experts no donen a l'abast per actualitzar-les. La clau per fer un bon ús de les noves tecnologies, segons els pedagogs, pivota fonamentalment en l'adult. JORDI PUIG, Col·legi de Pedagogs de Catalunya "La solució només és una passa per l'educació, els adults aquí tenim un paper super important, hem d'ajudar-los, hem d'establir límits, pautes perquè aquest treball sigui lo més pedogògic possible." Un present i un futur al qual els adults, segons els experts, no poden girar l'esquena ja que, els agradi o no, forma part de la realitat que viuen.

La pregunta de molts pares és: a partir de quina edat hem de deixar que els nens tinguin contacte amb aquests dispositius? Els experts asseguren que l’edat la marquen els mateixos infants, ja que són ells qui topen de ple amb aquesta realitat i, per tant, el recomanable és no estimular-los més del que la pròpia realitat ho fa. De fet, el que sí que s’ha d’estimular és el joc amb la joguina tradicional que és la que més arraconada queda per les noves tecnologies.

Actualment hi ha milers d’aplicacions per a nens, unes més educatives que d’altres. A la xarxa hi ha publicades llistes de recomanacions, però n’apareixen tantes de noves cada dia que els experts no donen a l’abast per actualitzar-les. La clau per fer un bon ús de les noves tecnologies, segons els pedagogs, pivota fonamentalment en l’adult i en l’educació que aquest dóna als seus fills. Un present i un futur al qual els adults, segons els experts, no poden girar l’esquena ja que, els agradi o no, forma part de la realitat que viuen.