"Te recibo perfectamente. Como veis es un walkie talkie a tiempo real. Cambio y corto." El mòbil convertit en un walkie talkie per comunicar-te al mateix temps amb diversos usuaris. És la proposta que l'empresa Genaker porta aquest any al congrés. Són uns veterans del Mobile. ANNA XAPELLÍ, Genaker "Com a empresa tecnològica és un lloc en què hem de ser. Fem molts contactes. És un punt de trobada imprescindible." GUILLEM MARTÍNEZ "Aquest any la presència d'empreses catalanes al congrés és més gran que mai. En total en són 57, prop d'un 70% del global d'empreses que representen l'estat espanyol." I la gran majoria es dedica a desenvolupar aplicacions. Un mercat que cada vegada té més competència. EMILIO AVILÉS, Slashmobility "Hay un millón y medio de aplicaciones. Tienes que buscar que sea útil, que no sea una 'app kleenex', de usar y tirar. Que tenga valor y que haga una sola cosa. Pensar en una cosa que creas que no está cubierta y, si lo consigues, tienes tu 'killer app'." Una "killer app" és en l'argot del sector, una aplicació d'èxit. L'aposta de Slashmobility és un armari digital que ajuda l'usuari a combinar la seva roba. I d'aspirant a killer app a una que ja es mereix aquesta etiqueta. Aquest joc dels barcelonesos Digital Legends és l'exemple evident d'un sector que evoluciona any rere any juntament amb els seus usuaris. XAVIER CARRILLO, Digital Legend "És gent que vol experiències similars a les d'una consola però més senzilles i més adaptades pel que fa al contingut." I acabem amb una altra novetat. SANTI RITOL, Tempos 21 "La idea és que jo pugui interactuar amb productes amb el mòbil de forma que jo puc veure la informació del producte i afegir-los a la meva cistella." Així s'ha imaginat l'empresa Tempos 21 els supermercats del futur.

És el cas de, per exemple, Slashmobility. Aquest any presenten, entre d’altres, una aplicació per ajudar l’usuari a combinar la roba del seu armari. Emilio Avilés, CEO de l’empresa, explica que cada vegada és més difícil competir en el mercat de les aplicacions. “Hi ha un milió i mig d’aplicacions”, assegura. “Has de centrar la teva aplicació en una única funció, que sigui útil i no estigui inventada.”

Una de les empreses catalanes més veteranes del Mobile World Congress, Genaker, presenta aquest any un sistema per convertir els terminals mòbils en “walkie-talkies” capaços de comunicar-se, a la vegada, amb diversos usuaris. Anna Xapellí, de Genaker, explica que el congrés és “un lloc en què com a empresa tecnològica hi hem de ser, és un punt de trobada imprescindible que permet fer molts contactes, ja sigui catalans o de la resta del món.”

Entre les empreses catalanes al congrés de telefonia, també n’hi ha que es dediquen a desenvolupar jocs per a mòbils i tauletes tàctils. És el cas de Digital Legends, que mostra en aquesta edició el seu joc d’accio ‘The Respawnables’. Xavier Carrillo, CEO de l’empresa, assegura que els mòbils han “democratitzat” els videojocs i han modificat el perfil dels jugadors. Els usuaris busquen, cada vegada més, experiències “similars a les que poden oferir les consoles però més senzilles i adaptades” als terminals mòbils i les tauletes.