És l'origen i final de la Línia 91, però avui també s'ha convertit en el punt de trobada dels veïns de la Bordeta que lluiten contra l'eliminació d'aquest servei de bus com a conseqüència de la implantació d'una nova fase de la xarxa ortogonal. Lourdes Anton veïna “Aquesta barriada sembla que estigui desprotegida i no hi ha dret que ens deixin tan abandonats. Trobo que hauria d'existir el 91 perquè ens va molt bé els que hem d'anar a la Rambla” Una cinquantena de persones s'han manifestat pel carrer d'Olzinelles i han tallat la carretera de Sants fins a arribar a la seu del districte. Un cop allà, s'han reunit amb una de les conselleres de Sants-Montjuïc per entregar-li més de 3000 signatures. Jordi Falcó Centre Social de Sants “El que farem serà entregar, que potser hauríem d'haver començat per aquí, la nostra proposta de bus. A partir d'aquest punt parlar-ne perquè pensem que també l'Ajuntament ha de ser sensible a les necessitats dels ciutadans del seu barri.” “El districte ha demanat al veïnat de la Bordeta que defineixi quines són les seves necessitats de mobilitat i a partir d'aquí s'ha compromès a treballar de forma conjunta per trobar la millor solució. Us ho ha explicat des del districte de Sants-Montjuïc, Jessica Moreno”

El veïnat de la Bordeta considera que el 91 és una línia bàsica per al barri. Els connecta amb el centre de la ciutat i amb el CAP Manso, on es deriven molts pacients quan no se’ls poden fer les proves que necessiten a l’ambulatori de Corral. A més, afegeixen que la Bordeta és un barri molt envellit i amb la desaparició de la línia 91, també coneguda com la Monyos, els usuaris hauran de fer més d’un transbordament per poder arribar a altres punts de la ciutat.

No és la primera vegada que TMB intenta eliminar el 91. Segons Jordi Falcó, membre del Centre Social de Sants, en els darrers 30 anys ja ho ha posat sobre la taula fins a  tres ocasions, tot i que mai ho ha aconseguit per les protestes veïnals. Aquesta vegada, els veïns han optat per manifestar-se i entregar 3.000 signatures al districte i alerten que si les negociacions amb l’Ajuntament s’estanquen, podrien arribar a tallar artèries importants de la ciutat, com la Gran Via.

Des del districte han demanat al veïnat de la Bordeta que defineixi molt bé quines són les necessitats que té la zona en matèria de mobilitat i han assegurat que a partir d’aquí començaran a negociar per trobar de forma conjunta una solució que satisfaci tothom.