Aquesta és una de les enquestes que Barcelona Activa està fent als veïns del Poble-sec per conèixer els hàbits de consum que tenen. L'objectiu és detectar quines necessitats tenen sense cobrir amb els establiments que actualment hi ha al barri. Joan Català “Abans hi havia moltes cases de queviures, també hi havia una botiga de bacallà on hi havia tota mena de menjars i havia carn, una sabateria al xamflà mateix. Eren de barri. Ara has d'anar a supermercats i ja no és el matei. S'ha perdut la familiaritat que teniem nosaltres al barri” Stand up. Jessica Moreno Es preveu entrevistar 250 veïns. Amb els resultats, Barcelona Activa tindrà identificades quines són les iniciatives econòmiques que es poden desenvolupar per tal reduir el nombre de botigues tancades al Poble-sec: dels 2.000 establiments que té el barri, 500 tenen la persiana abaixada. Emilia Pallàs Barcelona Activa “La voluntat de Barcelona Activa és apropar els recursos que Barcelona Activa té de suport a la creació de noves iniciatives comercials o de serveis de proximitat, d'emprenedoria que es pot desenvolupar al barri, de suport a relleus generacionals o donar eines i instruments perquè la gent del barri que tingui ganes d'emprendre, pugui emprendre.” Aquesta iniciativa està inclosa en el Pla de desenvolupament econòmic que s'aprovarà al districte de Sants Montjuïc properament. A més, també està previst implantar-la en altres zones de la ciutat amb índex de desigualtat elevats.

Barcelona Activa, amb la col·laboració del districte de Sants-Montjuïc, ha engegat una campanya d’enquestes sobre els hàbits de compra dels veïns del Poble-sec. S’hi faran 250 entrevistes i l’objectiu és descobrir les mancances comercials del barri per impulsar l’emprenedoria.

Què compren, on ho compren i quins establiments troben a faltar. Aquestes són algunes de les preguntes que durant els propers dies faran els enquestadors de Barcelona Activa a 250 veïns del Poble-sec.

Encara és massa aviat per fer balanç, però entre les principals demandes dels compradors hi ha la recuperació del comerç de proximitat més clàssic, que segons informen els veïns i els responsables d’aquest projecte cada dia és més difícil de trobar al barri del Poble-sec. “Abans hi havia cases de queviures, també hi havia una botiga de bacallà, una carnisseria. Ara has d’anar a supermercats”, afirma un dels enquestats.

500 locals comercials tancats

Els resultats d’aquesta enquesta es compararan amb el cens visual de locals que es va fer l’any passat gràcies al projecte Treball als barris. A partir d’aquí s’extrauran conclusions sobre els sectors comercials que s’han de potenciar al barri per tal de diversificar, enfortir el comerç de proximitat i posar fi a la imatge de persianes abaixades. I és que de 2.000 locals comercials que té el Poble-sec, 500 estan tancats.

Per aconseguir-ho, Barcelona Activa ha elaborat diversos projectes de “suport a la creació de noves iniciatives comercials, de suport als relleus generacionals així com també d’instruments perquè la gent del barri amb ganes d’emprendre ho pugui fer”, assegura Emilia Pallàs, directora de desenvolupament econòmic de proximitat de Barcelona Activa.