El consell d’Administració del Port ha aprovat aquest dimecres la licitació de les obres d’ampliació del moll Adossat. Ho ha fet amb 12 vots a favor, 2 en contra i 1 abstenció. Els vots contraris han estat els dels ajuntaments del Prat de Llobregat i el de Barcelona. Els consistoris volen que es consensui quina és l’activitat que s’hi desenvoluparà. Fa mesos que sobre la taula hi ha la petició de la naviliera MSC per construïr una nova terminal de creuers. Segons el Port, es tracta només d’una petició i asseguren que de moment, no s’ha iniciat cap tràmit. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, s’ha mostrat contrària a la construcció d’una terminal d’aquestes característiques perquè creu que la ciutat “no la necessita”. Sanz entén el pes que té per a l’economia del Port l’activitat de la companyia MSC,  però creu que es podrien buscar altres alternatives per a poder desenvolupar-la, sense la necessitat de construïr una nova infraestructura. A més, ha demanat a la Generalitat que no actuï d’esquenes a la ciutat i que se’ls tingui en compte a l’hora de definir la política de creuers. De fet, a finals de setembre el Consell d’Administració del Port va retirar de l’ordre del dia l’ampliació del moll Adossat pel rebuig del consistori a l’obra.

Rebuig veïnal a la construcció de la nova terminal de creuers

Coinicidint amb la celebració del Consell d’Administració d’aquest dimecres l’Assemblea de Barris per un Turisme Sostenible, la Plataforma per la Qualitat de l’Aire, la FAVB i Ecologistes en Acció han convocat una protesta al World Trade Center. Reclamen que la Generalitat recuperi les competències de gestió del Port perquè sigui la ciutat i els veïns els qui defineixin la política de creuers. El Port de Barcelona disposa de sis terminals de creuers i n’hi ha una setena en construcció de la companyia Carnival Corporation. El Port ha rebut la petició de la naviliera MSC, per construir-ne una altra i que estaria dissenyada per l’arquitecte Ricardo Bofill. Això, segons dades facilitades per les entitats ecologistes, suposaria assolir la xifra de 5 milions de creueristes l’any 2021. Segons les entitats convocants de la protesta la futura terminal topa amb la necessitat urgent de limitar i regular el turisme massiu. Des del Port de Barcelona, però asseguren que la petició de la naviliera MSC, encara no s’ha tramitat i afirmen que el que s’hi pugui construir en un futur encara no està concretat. Tan podria ser una nova terminal de creuers o una de ferris.  A més, calculen que la tramitació de la petició de la naviliera italiana podria allargar-se dos anys.  L’Autoritat Portuària també nega que es vulgui assolir la xifra de 5 milions de creueristes, tal com apunten les entitats veïnals i ecologistes. L’objectiu , diuen, és consolidar la xifra que hi ha ara mateix (2,6 milions) i com a molt, arribar als 3 milions.