L’Escola Proa ha fet un pas endavant per transformar els alumnes en estudiants més actius a les aules. Ho han fet amb la implantació d’un nou mètode d’ensenyament en què els estudiants marquen els ritmes d’aprenentatge gràcies al treball en equip i al nou paper del professor, que deixa de ser el centre d’atenció per convertir-se en un suport més del procés d’aprenentatge.

De moment la nova metodologia només s’aplica a una tercera part de la jornada lectiva. Durant aquest temps, i al llarg de sis setmanes, els alumnes treballen per projectes com ara els drets humans i la fam al món. Barreja diferents assignatures i, com la resta de temes, estan dividits en tres fases: presentació, procés i tancament. En aquesta darrera etapa, els estudiants s’han d’enfrontar a un repte en què hauran de donar resposta a les preguntes plantejades a l’inici del projecte.

Fins ara, els docents que volien trencar amb el model tradicional havien d’elaborar els recursos didàctics necessaris per iniciativa pròpia, però amb aquesta nova eina de l’Editorial Teide ho tindran més fàcil. Segons Jaume Rios, cap de projecte de l’Editorial Teide, “Teide Projectes neix amb l’objectiu d’esdevenir el millor aliat de totes aquelles escoles que decideixin portar a terme un procés d’innovació en la metodologia, oferint-los un solució personalitzable”.

Aquest projecte ja ha arribat a 300 alumnes de cinquè de primària i primer d’ESO de quatre escoles catalanes. Ara el repte de l’editorial és ampliar el nombre de centres escolars i aplicar-ho també a sisè de primària i al segon curs d’ESO.