Un cop a l’any el funicular deixa de funcionar per fer la revisió tècnica que necessita per poder garantir la seguretat dels viatgers. Ho fa durant aproximadament un mes i durant aquest temps, l’Ajuntament reforça les línies 150 i 55 i habilita un servei especial de bus que connecta el Paral·lel amb Miramar. Però molts veïns i usuaris del Poble-sec ho consideren insuficient. Per això, des de la Unió d’Associacions de Veïns del Poble-sec asseguren que “si l’aturada es fa en període lectiu, els alumnes i els professors tenen més dificultats per arribar perquè s’augmenten el temps de viatge i el temps de trajecte”.
Per posar fi a aquestes molèsties, l’entitat del Poble-sec ja ha demanat al districte que aquesta sigui l’última aturada del funicular en període lectiu. El portaveu de la Unió, Sergi Gàzquez, afirma que d’aquesta manera només es perjudicarien els turistes i per tant a ells no “els va d’esperar una estona més o que el viatge sigui una mica més llarg”.
L’Ajuntament indica que l’aturada és necessària per raons de seguretat i que coincideix amb l’època de l’any en què menys usuaris té el funicular. A més, asseguren que el servei de bus alternatiu s’adapta a la càrrega de passatge existent i que compleix els intervals previstos. Tot i això, des del districte es mostren oberts a treballar amb TMB per “explorar totes les possibilitats per poder moure el calendari de la revisió i provocar unes molèsties mínimes al veïnat, per millorar les freqüències, així com la campanya informativa del bus alternatiu”.