Amb aquestes xifres de la Línia L9 Sud, que connecta Zona Universitària amb l’Aeroport a través de quinze parades, es mantenen així els usuaris xifrats en els tres primers mesos d’entrar en funcionament, 47.000 viatgers cada dia, lluny també de la xifra prevista ara fa un any.

TMB atribueix aquestes diferències als quinze dies de vaga que ha registrat el suburbà durant l’any 2016 i a la caiguda generalitzada del 0,9 % del nombre d’usuaris de metro a totes les línies. Tot i això, destaquen la millora de la mobilitat amb l’entrada en funcionament de l’L9 entre els municipis de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat, amb les dues estacions de l’aeroport.

Després d’un any, molts dels usuaris que viatgen en aquesta línia són treballadors de l’aeroport o que viuen al Prat de Llobregat i d’aquesta manera enllacen amb Barcelona. Altres que utilitzen més el servei durant el cap de setmana, aprofiten per anar fins al mercat proper a l’estació Fira.

Més usuaris a les estacions de l’aeroport, malgrat no superar els de l’Aerobús

Les estacions que registren més validacions són les que connecten amb altres línies de metro com Torrassa (L1), Collblanc (L5), Zona Universitària (L3) i Europa/Fira (connecta amb l’L8 dels FGC). Tot i això destaquen els usuaris de les de l’Aeroport de Barcelona-el Prat, a les dues terminals, amb un trànsit de 7.600 passatgers diaris durant els dies feiners i de 8.500 els dies festius. En els primers tres mesos aquesta quantitat s’aprovava als 6.000 viatgers.

Tot i així, l’Aerobús continua registrant molts més usuaris que l’L9, al voltant del doble, ja que segons les últimes dades disponibles de mitjan del 2016, aquest mitjà de transport aconseguia 15.000 passatgers diaris. A més, en el primer semestre del 2016, l’Aerobús ha registrat un 4 % més d’usuaris, malgrat l’L9 ja estava estrenada.

L’L9 Sud, però, encara es troba afectada per la manca de continuïtat de la infraestructura en el tram central, que encara s’han d’executar, i per les estacions del Camp Nou, Ciutat Aeroportuària i La Ribera, que encara no s’han obert. Tot i així, la nova línia ha permès consolidar esdeveniments com el Mobile World Congress.