Els carrils es reduiran, i en quedaran tres de pujada i un de baixada només per a autobús i taxi. L’AV Sant Gervasi s’hi oposa i proposa “que hi hagi dos carrils de pujada i dos carrils de baixada perquè la circulació sigui més fluida, el comerç pugui fer càrrega i descàrrega i els veïns puguin entrar als pàrquings amb normalitat”, explica el president de l’entitat, Joan Sancho.

L’associació, a més, alerta que si només hi ha un carril de baixada a Balmes, el trànsit descendent l’haurà d’absorbir el carrer de Muntaner, ja col·lapsat pel seu propi trànsit. També han al·legat l’eliminació d’un gir previst cap al carrer de Muntaner i que s’aclareixi on es col·locaran les motos, ja que, segons l’associació, el projecte no té previst pàrquings per a aquests vehicles.

L’associació de comerciants Barnavasi assegura que amb l’ampliació de les voreres es millorarà el comerç: “És un carrer que podria ser molt comercial i, en canvi, és simplement mitjanament comercial i per com són de petites ara les voreres”, explica el seu president, Salvador Albuixech.

Està previst que les obres s‘iniciïn el març del 2019, quan finalitzaran les de Príncep d’Astúries, i tenen un pressupost de més de vuit milions d’euros. Quan aquest tram estigui finalitzat, encara quedarà un tram del carrer de Balmes per reurbanitzar -de la plaça de Joaquim Folguera a la de John F. Kennedy-, que finalitzarà les millores de tot el carrer de Balmes.