Per Sant Jordi, la circulació de vehicles és més complicada de l’habitual i això és visible sobretot al centre. Hi ha hagut força densitat de trànsit en determinats moments de la jornada, com les primeres hores del matí o a la tarda. En especial, en vies com el carrer de Balmes, d’Aragó o la Gran Via, artèries importants de la ciutat. Auxiliars de la Guàrdia Urbana s’han col·locat als passos de vianants de Rambla Catalunya per regular el pas entre passejants i cotxes i evitar, així, accidents.

El motiu de bona part de les complicacions ha estat el tall de trànsit al carrer de Consell de Cent, entre el Passeig de Gràcia i Balmes. Un mesura que s’ha impulsat aquest 2018 per primera vegada i que els venedors han rebut de bon grat. Es mostren satisfets amb la decisió de l’Ajuntament de tallar la circulació en aquest tram i instal·lar-hi nous punts de venda. Asseguren que d’aquesta manera, la gent hi passeja més tranquil·lament i dedica més temps a mirar els llibres.

El consistori vol esponjar les parades del centre de la ciutat 

Precisament el comissionat de Cultura, Joan Subirats, ha dit que es plantegen instal·lar parades com les de Consell de Cent en altres punts de cara a futures diades. De fet, ho ha concretat: s’estudia habilitar-ne més a la vorera mar de l’avinguda Diagonal entre el passeig de Gràcia i la plaça de Francesc Macià.

Tal com Subirats ha dit a primera hora a El Matí de Barcelona, el debat amb els llibreters és com fer compatible la comoditat dels ciutadans amb la sensació de densitat, perquè “la gent vol sentir que és un dia de festa”. A més, tant llibreters com autors demanen estar en aquells punts on hi ha més concentració de gent, els més concorreguts, ha explicat el comissionat sobre la Diada de Sant Jordi a Barcelona. Per trobar un equilibri, Subirats ha assegurat que s’ha ampliat l’espai de les parades al centre de la ciutat per esponjar-lo.

 

Amics de la Bici critica la “mala senyalització” del tall de circulació

L’entitat Amics de la Bici assegura que el tall a Consell de Cent “genera confusió” entre els ciclistes, ja que hi ha una “mala senyalització”, sobretot en la confluència amb el carrer de Balmes. A més, demanen que s’habiliti un lateral de la via per a que hi puguin passar les bicicletes, de la mateixa manera que s’ha fet perquè els vehicles puguin accedir als pàrquings privats.

Les riuades de gent, també al subsòl

No és estrany que, per Sant Jordi, el metro també viatgi força ple, en especial a les línies que creuen el centre neuràlgic de la diada. I, un any més, així ha estat. Segons TMB, les estacions que han acumulat més usuaris han estat les més cèntriques: des l’estació de Diagonal, al capdamunt del Passeig de Gràcia, fins a Liceu.