L’impacte mediambiental per les emissions que genera l’aeroport del Prat és una de les crítiques que ha rebut la infraestructura des de diversos sectors per defensar el no a ampliar-lo. Ada Colau, per exemple, sosté que cal disminuir els vols curts per reduir les emissions. Davant d’això, la directora de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, Sonia Corrochano, és contundent: “La qualitat de l’aire que hi ha al voltant de l’aeroport és molt millor que la que hi ha a la ciutat”. En una entrevista al programa ‘bàsics’, Corrochano també ha apuntat que es compleix amb totes les normes de l’OMS i la Unió Europea pel que fa a la qualitat de l’aire.

La directora de la infraestructura barcelonina assegura que les emissions del transport aeri representen un 3 % del global i critica que, tot i així, “es criminalitza”. “Tot és important en un moment d’emergència climàtica però no és el que més emet”, ha assegurat Corrochano. Tot i això, la directora de l’aeroport ha afirmat que un dels objectius de la infraestructura és “ser neutres en emissió de carboni el 2026” i també treballen per instal·lar una placa fotovoltaica al Prat per autoabastir-se.

Sonia Corrochano, directora de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat
ENTREVISTA COMPLETA

D’altra banda, Corrochano ha afirmat que serà Europa qui tindrà l’última paraula sobre l’ampliació de l’aeroport a l’espai natural de la Ricarda i ha recordat que hi ha directives europees que detallen què cal fer en aquests casos per minimitzar l’impacte mediambiental. “Qui diu com s’ha de fer és la Unió Europea”, ha sentenciat. La directora del Prat ha demanat la complicitat dels gestors mediambientals en aquest procés i ha recordat que, com que hi haurà una afectació, es compensarà.

La taula de debat, “una bona notícia”

Sonia Corrochano valora positivament la reunió que ha convocat la Generalitat el proper dilluns, a què assistiran l’Estat, els ajuntaments de Barcelona i el Prat de Llobregat, representants dels altres dos aeroports d’Aena a Catalunya (Reus i Girona) i membres d’organitzacions i plataformes de la societat civil. “És una bona notícia perquè s’escoltin els pros i contres de les alternatives”, ha assenyalat la directora de l’Aeroport del Prat. Per ella, “és un punt de partida” que ha de servir “per decidir entre tots quin aeroport volem”.

“Ens agradaria que hi hagués consens a l’Ajuntament de Barcelona”

Preguntada sobre què li sembla que l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s’oposi a l’ampliació de l’aeroport, Corrochano ho ha lamentat i ha afirmat que el seu objectiu “és tenir el màxim de consens”, també a Barcelona. “És la ciutat que servim i ens agradaria que hi hagués consens a l’Ajuntament”. Aquesta discrepància és un dels motius pels quals la taula de debat del proper dilluns “és molt positiva”.