La comissió que ha creat Foment del Treball per estudiar com es pot ampliar l’aeroport ha presentat una proposta que consisteix a ampliar la pista amb unes pilones per sobre de la Ricarda. Es tractaria d’allargar 840 metres la pista més propera al mar i així arribar als 3.500 metres que es necessiten perquè tots els avions de gran capacitat la puguin utilitzar. Com que això afectaria l’espai natural de la Ricarda, el projecte inclou crear una estructura de 300 metres de llarg per 200 d’ample sobre les pilones que, asseguren, preservaria la biodiversitat subaquàtica.

En una entrevista al ‘bàsics’ Lluís Moreno, president de la Comissió per a l’Ampliació de l’Aeroport de Foment, ha explicat que, després de la presentació del dia 23 d’octubre, l’Ajuntament de Barcelona està estudiant la proposta i assegura que els “va agradar molt la nostra presentació”. Per Moreno, la millor notícia és que el Ministeri de Transports i el Departament de Territori de la Generalitat s’hagin compromès a constituir una comissió tècnica que estudiï com fer que el Prat guanyi capacitat. Diu que, justament, l’objectiu d’aquest any de treball per buscar propostes per a l’ampliació de l’aeroport era aconseguir que el govern abordés aquest tema.

“No volem volar més, volem volar més lluny”

Davant d’algunes crítiques que consideren que no calen més vols, Foment defensa: “No volem volar més, volem volar més lluny. Per això necessitem una terminal satèl·lit per als vols no Schengen”. I pel que fa al medi ambient i la fauna de la zona, Moreno ha assegurat en l’entrevista que “entre la zona nord de l’aeroport i el Llobregat no hi ha aus i, per tant, no estarien afectades”.

Tot i estar satisfets amb la resposta de les administracions, la proposta de Foment també ha rebut crítiques per part d’entitats com Zeroport i d’infraestructures com el Port de Barcelona, que assegura que afectaria la limitació de l’alçària de les grues del port.

Foment, al Port de Barcelona: “Hi ha solució com n’hi ha hagut sempre”

Moreno s’ha mostrat obert a trobar solucions perquè el Port de Barcelona vegi amb bons ulls la proposta i, de fet, assegura que hi ha “solució com n’hi ha hagut sempre”. Tot i això, Foment del Treball creu que s’ha de mirar la proposta amb perspectiva i afinar-la: “Demano al Port de Barcelona que hi hagi calma, les efervescències en l’àmbit tècnic no són bones”.

Moreno explica que els avions sempre s’han enlairat des de la pista del cantó terra, prop de la Terminal 2, sense suposar cap problema per al port, i considera que el que s’ha de fer és una feina de consens entre la Generalitat, el Port i l’Aeroport. Creu que la solució seria que el govern català demanés a Aena que utilitzi aquesta pista per a enlairaments cap al sud i així no hi hauria cap afectació en l’alçària de les grues portuàries.