Falten poques hores per a la polèmica desfilada de Louis Vuitton al Parc Güell i a betevé hem pogut conèixer alguns detalls de l’esdeveniment, que s’havien guardat amb discreció. En una entrevista al programa ‘bàsics’, Joana Bonet, directora del ‘Magazine’ de “La Vanguardia”, ha dit que serà un cita global i una “campanya de publicitat important” per a Barcelona. “Admiradors de la firma de tot el món en faran difusió”, ha assegurat. Bonet, que és una de les convidades a la desfilada, ha explicat que durarà 15 minuts i ha revelat els noms d’algunes celebritats que hi assistiran, com les actrius Ana de Armas, Léa Seydoux i Jennifer Connelly.

D’altra banda, també ha relatat per què la firma Louis Vuitton ha escollit el Parc Güell per presentar la col·lecció creuer 2025. Fer-ho en aquest emplaçament era un autèntic somni per a Nicolas Ghesquière, director creatiu de la marca de luxe. Segons ha explicat a Bonet ell mateix, de petit solia passejar-hi quan passava l’estiu a Catalunya i sempre l’ha fascinat. “Gaudí és una inspiració per a Ghesquière”, ha assegurat Bonet. De fet, ha avançat que la col·lecció en té pinzellades, com també de Miró, Bofill, Zurbarán i Goya i del cinema de Buñuel i Almodóvar. “S’ha d’entendre la moda com a cultura, més enllà del luxe”, ha dit.

“El món del luxe és una màquina”

Qui també ha defensat la celebració de la desfilada és Pilar Pasamontes, directora científica de Moda de l’IED, l’Institut Europeu del Disseny. Ha destacat que l’esdeveniment posa la ciutat al “radar del món” i encoratja “un turisme bo, que no faci malbé les coses”. Segons ella, Barcelona s’ha omplert d’assistents i “l’hotel Mandarin Oriental és ple de convidats”. A més, ha intuït on serà la festa postdesfilada perquè sona que s’ha organitzat a casa d’un arquitecte escultor: “Segur que és a l’espai de Xavier Corberó d’Esplugues”.

Pasamontes ha afegit que actualment aquest sector de la moda té bona salut: “El món del luxe és una màquina i seria molt complicat que perdessin diners”. Ha recordat que el de Louis Vuitton és “el grup més potent del planeta” i que un esdeveniment així reforça encara més la marca. “Demà tots estarem pendents del mòbil”, ha sentenciat. També ha reflexionat que grans marques com aquestes ja no viuen del tèxtil, sinó dels accessoris que poden arribar al gran públic.