L’empresa de motos compartides eCooltra diversificarà el negoci a Barcelona i també oferirà un servei de bicicleta compartida. El CEO de l’empresa, Oriol Marimón-Clos, ha detallat en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, que ho faran de manera “imminent”. “Hem sol·licitat les llicències de bicicleta perquè encaixa en la nostra filosofia”, ha dit. L’adjudicació inicial de llicències els ha atorgat 420 vehicles de dues rodes.

La decisió de la companyia respon a l’adjudicació de llicències de motos i bicis que ha fet l’Ajuntament de Barcelona, que ha caigut com una galleda d’aigua freda per a eCooltra perquè permetrà l’entrada de més empreses al mercat. De fet, el consistori barceloní ha atorgat els permisos equitativament, de forma que cadascuna de les 21 empreses de motos podran tenir només 331 vehicles. Així doncs, Marimón-Clos critica que hauran de reduir un 85 % la flota de motos: si ara en tenen 2.300 en servei a la ciutat, hauran d’acabar amb només 331.

eCooltra és l’empresa de “motosharing” amb la flota més gran que opera a Barcelona i, per això, el CEO de l’empresa s’ha mostrat crític amb la decisió de l’Ajuntament: “Ara passarem de ser l’empresa líder en motos compartides, a tenir més bicis que motos compartides”.

“Amb 300 motos no es pot oferir un servei de qualitat”

Oriol Marimón-Clos ha reconegut que esperaven “que hi hagués moltes més llicències” perquè amb “300 motos el servei no es pot oferir des del punt de vista de qualitat ni de la viabilitat econòmica”. El CEO d’eCooltra, a més, ha contradit les xifres de l’Ajuntament, que sosté que actualment hi ha més de 3.000 motos d’ús compartit en funcionament i passaran a haver-hi 6.958. Oriol Marimón-Clos defensa que hi ha 6.100 motos compartides que operen a la ciutat, el doble de les que comptabilitza l’Ajuntament.