El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha defensat l’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat per impulsar la ciutat com a capital de la connectivitat internacional. El socialista ha destacat la importància que Barcelona tingui vols directes amb altres capitals del món per anar a estudiar o fer negocis. “Després ens queixarem que per anar als Estats Units o Àsia ham de passar per Madrid”, ha dit, en resposta a les reticències d’alguns grups —com els comuns— a ampliar la infraestructura.

En una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, Collboni ha insistit a “no dir ‘no’ d’entrada” a l’ampliació proposada per Aena, que està disposada a invertir 1.700 milions d’euros per fer possible el projecte. Això, ha afegit el tinent d’alcalde, suposarà la creació de molts llocs de treball: “Suposarà 15 vegades més llocs de treball que els que hi ha ara a la Nissan”.

Jaume Collboni, al ‘bàsics’

ENTREVISTA COMPLETA

A favor del projecte Hermitage-Liceu

Mentre la part dels comuns del govern municipal continua qüestionant la idoneïtat del projecte de l’Hermitage per a la nova bocana del port, els socialistes creuen que l’aliança Hermitage-Liceu pot aportar beneficis a la ciutat. “Crec que és un bon projecte”, ha dit el tinent d’alcalde, qui demana “temps” perquè els inversors materialitzin la proposta. Considera que la iniciativa conjunta dels inversos russos i del Gran Teatre “està ben orientada” i que respon a les demandes fetes per l’Ajuntament per donar ús a aquest solar municipal del litoral. Tanmateix, creu que l’Hermitage-Liceu pot ser “una solució raonable a l’embolic que ha heretat” el seu govern.

Barcelona en Comú va mostrar-se favorable a una de les propostes que hi havia sobre la taula: la de l’European Urban Tech, un centre de recerca i innovació. Jaume Collboni, però, assegura que cal prioritzar aquells inversors que han iniciat els tràmits.