L’Ajuntament de Barcelona ha mogut fitxa per intentar frenar les aspiracions del Port de dur el museu Hermitage a la nova bocana. El govern d’Ada Colau insisteix que per tirar endavant un projecte cultural en aquesta parcel·la cal un conveni entre el consistori i la institució portuària. Ara bé, l’executiu municipal s’ha posat en alerta després de la proposta de concessió administrativa feta pel Port. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat que els serveis jurídics de l’Ajuntament estan estudiant “què hi ha al darrere” per concloure si l’organisme ha volgut portar l’Hermitage a Barcelona sense el consentiment del govern de la ciutat.

En una entrevista al programa ‘bàsics‘, de betevé, Sanz ha assegurat que es va trobar “d’un dia per l’altre” amb aquesta proposta de concessió i que va demanar al Port un mes perquè els serveis jurídics municipals prenguessin una decisió al respecte. Alhora, ha explicat que hi ha alguns informes de l’advocacia de l’Estat que especifiquen que “no es pot tirar endavant (la concessió a l’Hermitage) sense el compromís de l’Ajuntament”. El dimecres, 26 de maig és quan hi ha la propera reunió del Consell d’Administració del Port on, previsiblement, es parlarà de l’Hermitage.

Janet Sanz, al ‘bàsics’
ENTREVISTA COMPLETA

El govern municipal manté els seus “dubtes” sobre la instal·lació de la franquícia del museu a la nova bocana i li proposa indrets alternatius. Ara bé, Janet Sanz s’ha mostrat favorable que aquest solar aculli l’European Urban Tech, un centre de recerca i innovació. Segons la tinenta d’alcalde, aquest projecte sí que s’emmarca en el “context de reinvenció de ciutats” i permetrà donar feina a veïns de la ciutat.

Sobre els creuers: “Més que oxigenar, ofeguen”

Sanz ha estat preguntada també per les paraules del primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, en què defensava que el turisme de creuers donava “oxigen econòmic” a Barcelona. “Més que oxigenar, sembla que ofeguen alguns barris i ens porten contaminació“, ha lamentat la regidora, que demana al Port que agilitzi la seva modernització per reduir el seu impacte sobre la ciutat.

Sobre la proposta per ampliar l’aeroport, la tinenta d’alcalde d’Ecologia creu que el del Prat ja està situat al capdavant de les infraestructures aeroportuàries d’Europa i qüestiona que calgui el nombre de passatgers. Proposa eliminar trajectes curts i fer-los en tren i, a canvi, ampliar l’oferta de vols internacionals.