Nou capítol en la guerra entre el taxi i les aplicacions de VTC. Ara és Cabify la que contraataca fent pública una enquesta que, al seu parer, demostra el dèficit d’oferta que pateix Barcelona d’aquests dos serveis. Segons aquest estudi, tres de cada quatre barcelonins demanen que l’Ajuntament i la Generalitat facilitin que hi hagi més oferta. De fet, la companyia de mobilitat alerta d’un increment de la demanda, d’entre un 15 % i un 20 % aquest estiu i, per això, asseguren que preveuen cues a l’estació de Sants o l’aeroport de Barcelona: “Probablement les més grans registrades al llarg de la història de Barcelona“.

Javier Dorado, director d’Assumptes Públics de Cabify, en una entrevista al ‘bàsics’ ha defensat que “Barcelona té una activitat que requereix una oferta de mobilitat que és molt inferior que en altres ciutats europees com Londres i París“.

El temps d’espera mitjà, entre els 6 i els 15 minuts

El sondeig, elaborat per l’empresa CINT, ha entrevistat 800 persones de la ciutat i l’entorn. El 78 % reconeix que ha trobat dificultats per accedir a serveis de taxi o VTC “pels llargs temps d’espera o la falta de disponibilitat de vehicles”. En concret, l’informe apunta que els ciutadans de Barcelona perceben que el temps d’espera mitjà d’un servei de taxi o VTC se situa entre els 6 i els 15 minuts. De fet, Cabify assegura que aquests temps d’espera són un 20 % superiors al d’altres ciutats d’Espanya.

Una altra dada derivada de l’enquesta, és que el 95 % considera que la xifra de taxis i VTC és insuficient quan hi ha grans esdeveniments, com per exemple el Primavera Sound, el Mobile World Congress, la Copa Amèrica o el Gran Premi de Fórmula 1.

Per la seva banda, els taxis no han aturat les mobilitzacions, l’última aquest mes de maig, que es van manifestar per reclamar a la Generalitat una nova regulació de les VTC abans de l’1 de setembre. Assenyalen els VTC per pràctiques il·legals, diuen que sumen 5.000 sancions en dos anys.