El secretari de l’entitat Barcelona Camina, Emeka Okpala, ha defensat en una entrevista al ‘bàsics’ que disminuir la velocitat dels vehicles reduiria el nombre d’accidents greus. “A 30 km/h un accident mortal és menys freqüent que passi: tens més temps de reacció i el xoc, si es produeix, serà més lleu”, ha argumentat. De fet, ha explicat que la majoria dels accidents greus que hi ha a la ciutat es donen en les vies més ràpides.

Tot i que considera que Barcelona és una ciutat endreçada —amb molts semàfors i passos de vianants—, sí que té molt de trànsit i una densitat alta. “Com més transit hi ha, més possibilitats que hi hagi una interacció i que acabi en accident”, ha explicat Okpala.

Entrevista a Emeka Okpala, secretari de Barcelona Camina
Mira l’entrevista completa

Els accidents amb bicicletes, menys greus

Tot i que molts vianants tinguin la sensació que els patinets i les bicicletes puguin provocar molts accidents, Okpala ha defensat que els accidents que produeixen aquest tipus de vehicles són menys greus. D’una banda, perquè van a menys velocitat i, de l’altra, perquè el vehicle pesa menys que un cotxe i per tant si hi ha un impacte el dany que provoca és menor.

Tot i això, per incrementar la seguretat dels que van a peu, Barcelona Camina sí que defensa que “la vorera és per als vianants” i que és important que cada mitjà de transport tingui el seu espai diferenciat de la resta.