L’OFFF és un d’aquells esdeveniments barcelonins que han fet de la ciutat una parada cultural obligada per al públic internacional. I tot i que té una escala inferior als macrofestivals musicals del Fòrum, no hi falten els caps de cartell, les cues, els “food trucks”, els escenaris i l’ambient festiu. Això sí, traduït a la creativitat digital. La dinovena edició ha tornat a tenir un impacte important en el sector: més de 6.000 assistents de 25 països han passat cada dia pel Museu del Disseny atrets per més d’un centenar de ponents que han presentat les últimes tendències.

 

David Carson, el surfista del disseny

Va entrar en el món del disseny amb la mateixa intuïció i inconsciència amb què agafava les ones. David Carson va trencar totes les normes perquè, en realitat, ho va aprendre tot de zero. Els seus estudis en sociologia i la seva carrera com a surfista professional van construir la seva manera de comunicar quan als anys 80 va començar a experimentar en algunes revistes. Tot i que va ser a ‘Ray Gun’ en què la seva mirada innovadora i la seva tipografia grunge es van popularitzar.

 

Edel Rodriguez, l’il·lustrador que va cremar Trump

Els dibuixos d’Edel Rodriguez van passar de ser virals a les xarxes socials a ser portada de la revista ‘Time’. Les icòniques imatges de Donald Trump en flames mostren el compromís artístic d’aquest il·lustrador de Nova York amb el seu entorn i el seu temps. Rodriguez diu que el mou la ràbia de veure que els Estats Units ja no són els mateixos que el van acollir quan anys enrere hi va arribar des de l’Havana.

 

El tret de sortida d’Ilya Abulkhanov

Aquesta edició del festival s’ha inaugurat amb el curt ‘The mill’, una distòpia sobre el col·lapse de la societat dirigida per Ilya Abulkhanov, del reconegut estudi Mill+, que treballa la creació de contingut visual i efectes especials, coneguts per les seves feines d’efectes visuals de títols de crèdit com la tercera temporada de la sèrie televisiva ‘True detective’, ‘Iron man’ o ‘X-men’, entre molts altres.