Sembla mentida però és el primer cop que l’obra més icònica de Samuel Beckett es representa a la sala que porta el seu nom. Han hagut de passar 30 anys! Això sí que ha estat una llarga espera. Potser per això, no és d’estranyar que l’estrena d’aquest ‘Esperant Godot’ hagi aixecat tanta expectació: la prova és que d’aquí a Nadal ja no queda ni una sola entrada, per tant, si no us la voleu perdre us haureu d’espavilar o us quedareu esperant que hi hagi reposició com qui espera Godot.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Consulta la resta d’espectacles destacats de la cartellera” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/artic/teatre-barcelona-obres-cartellera/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

Ferran Utzet dirigeix aquesta proposta i se’n surt notablement bé. Perquè no ens enganyem, ‘Esperant Godot’ és un clàssic, una fita del teatre de l’absurd, però si no es fa molt ben fet pot arribar a ser un pal monumental. Utzet segueix les indicacions de Beckett (el desert, l’arbre sense fulles, els dos protagonistes amb aspecte de rodamon) però introdueix un element nou: ens presenta l’acció (si és que se’n pot dir acció) emmarcada en un rectangle, com si l’estiguéssim veient en una pantalla de CinemaScope, i permet que en un moment donat un dels protagonistes surti d’aquest marc. I aleshores és com si, veient-ho des de fora, per fi s’adonés de l’absurditat de tot plegat. Això i que sap transitar perfectament per totes les capes del text, des de la reflexió filosòfica sobre la condició humana, fins a l’espectacle de clown.

Gran interpretació de Pol López i Nao Albet

I aquí tenen molt a veure les interpretacions d’en Pol López i en Nao Albet. En el fons, ‘Esperant Godot’ és una obra en què no passa gran cosa… Per tant, si no tens dos actors molt bons, la cosa es complica. Per sort aquí tenim dos actors magnífics, amb molts recursos, amb molts registres, i que dominen el clown (hi ha moments que en Nao Albet es converteix en un dibuix animat). A més, la complicitat entre tots dos és extraordinària, cosa que evidentment beneficia el muntatge.

Informació de servei

Autoria:

 Samuel Beckett
Traducció: Josep Pedrals
Direcció: Ferran Utzet
Intèrprets: Nao Albet, Aitor Galisteo–Rocher, Blai Juanet Sanagustin, Pol López i Martí Moreno/Eric Seijo
Horaris: de dimecres a dissabte, a les 20 h. Diumenges, a les 18 h
Durada: 120 minuts (amb entreacte inclòs)
Espectacle en català