El hombre garabateado

Serge Lehman i Frederik Peeters. Astiberri, 2018

‘El Hombre Garabateado’ és una novetat publicada per Astiberri que té com autors a Serge Lhemana i al sensacional Frederick Peeters, pare de còmics tan importants com Lupus o Píldoras Azules. De fet, un dels autors europeus més elogiats del panorama actual. Es tracta d’un thriller farcit de misteris, girs i elements sobrenaturals extrets del folklore europeu.  Té com a protagonistes a tres generacions de dones de la mateixa família: filla, mare i àvia. Quan l’àvia, una famosa escriptora de novel·les infantils, pateix un ictus, la seva fila i la seva neta es veuen involucrades en un thriller ple de misteris amb component fantàstic i una figura terrorífica que les persegueix: un golem despietat.

És una novel·la gràfica d’enorme qualitat que combina els girs i els misteris propis del millor thriller amb referències mitològiques i llegendes ancestrals. El còctel funciona, sobre tot gràcies a l’expressivitat dels dibuixos de Peeters. Un còmic que tracta amb molta cura la relació mare-filla, dos personatges perfectament estructurats. Realment és una experiència immersiva, una de les novetats més recomanables.

Inyección

Warren Ellis i Declan Shalvey. Norma, 2016

‘Inyección’ és un còmic d’un dels guionistes més fascinants i brillants que ha donat el còmic dels darrers 20 anys: Mr. Warren Ellis. Ellis ha estat sempre obsessionat amb la tecnologia i el futur, però també ha estat un gran estudiós del passat i del folklore i l’ocultisme antic. Aquesta curiosa barreja és la que explota amb gran genialitat a les pàgines d’Inyección, un thriller tecnològic amb tocs sobrenaturals, amb una mica de ciència ficció, folklore antic i llegendes.

‘Inyección’ té com a protagonistes un grup de científics i investigadors superdotats que són contractats per una branca científica oculta del Govern per estudiar les possibilitats del futur. En veure que el futur està estancat decideixen forçar un salt endavant i creen una intel·ligència artificial que introdueixen a Internet. A partir d’aquí, aquesta intel·ligència comença portar-se malament, a interactuar amb la realitat, a manipular-la i donar vida a mites i llegendes antigues Evidentment el grup haurà de parar-li els peus.

És un còmic explicat amb una estructura fragmentada que va endavant i enrere en el temps. Un còmic amb idees brillants que et volen el cervell i una dosificació de la trama molt addictiva. A més, és un còmic que creix. El primer volum és magnífic, el segon és millor i el tercer és colossal. Un dels millors thrillers fantàstics que trobareu a la botiga de còmics del vostre barri amb diferència.

Bitch planet

Kelly Sue DeConnick i Valentine De Landro. Astiberri, 2017

‘Bitch planet’ és un thriller de presons que es recolza en la ciència ficció i el feminisme per rubricar la seva particular fórmula. Dóna la volta al subgènere de les pel·lícules de presons per a dones, un gènere molt masclista especialment als anys 70-80. I el que fa és utilitzar aquest gènere en benefici propi, per enviar un un missatge feminista molt contundent i sense embuts. A més, ho fa amb una trama que barreja thriller en estat pur amb ciència ficció: aquesta barreja d’elements acaba fent de Bitch Planet un còmic únic, no li recordo res que se li assembli, i molt estimulant.

És una distòpia, està ambientat en un futur on el Estats Units estan governats per un patriarcat ultra capitalista i ultra cristià on les dones són poc menys que objectes a disposició i servei dels seus marits. Les dones que no es resignen a aquesta vida de sotmetiment patriarcal, són enviades a una presó per dones situada a l’espai, el Planeta Zorra.

És un còmic trepidant que Kelly Sue deKonick ha escrit amb les entranyes. Hi ha violència, drama, crítica social i feminisme convençut. Tot això integrat a un artefacte que també funciona com a perfecte entreteniment: molt recomanable.

La carta 44

Charles Soule i Alberto Jiménez Alburquerque (Norma)

Si us va agradar ‘El Ala Oeste de la Casa Blanca’ crec que el ‘La Carta 44’, us interessarà, perquè té com a protagonista el president dels Estats units i el seu equip de govern. És un thriller polític com una casa de pagès i, a més, juga amb un element fantàstic que li afegeix un plus: una nau alienígena. La trama comença amb un canvi de president als Estats Units, en un moment complicat per al país. Però el nou president haurà d’afrontar un problema que desconeixia i que l’anterior administració va mantenir ocult al públic: s’ha detectat una construcció alienígena a l’espai i el govern ha enviat una nau tripulada per examinar l’objecte immens que han trobat.

Estem parlant d’un thriller polític en tota regla, amb trames i conspiracions a la Casa Blanca, que el guionista Charles Soule combina perfectament amb la trama de ciència ficció que te lloc a l’espai. Es nota que Soule, un guionista acostumat als límits imposats per les grans editorials, fa el que vol en aquesta publicació independent que enganxa més que una sèrie de televisió. De fet no m’estranyaria que en fessin una adaptació.

Predicador

Garth Ennis i Steve Dillon. ECC Ediciones, 2014

‘Predicador’ és un viatge delirant a la cara fosca de l’ésser humà i una crítica salvatge a la religió catòlica. Gràcies a aquesta publicació, Garth Ennis es va guanyar el qualificatiu d’ ‘enfant terrible’ del còmic comercial. De fet, és un còmic tan important que fins i tot ha aconseguit una sèrie pròpia que ja compta amb 3 temporades que podeu veure a través d’HBO.

‘Predicador’ té com a protagonista un predicador renegat, malcarat i alcohòlic, Jesse Custer, que és posseït per una entitat divina anomenada Genesis, fruit de la unió entre un àngel i un dimoni, una força que pot rivalitzar amb els poder de Déu en persona. Custer es converteix en l’home més poderós del món, capaç d’obligar a la gent a fer el que ell vulgui només amb el poder de la paraula. Mentre això passa, Déu fuig de la Creació i Custer es dedicarà a buscar-lo per demanar-li explicacions.

A partir d’aquí es desenvolupa un thriller en clau de road movie on Custer, la seva parella i un estrany vampir amic seu, es dedicaran a recórrer l’Amèrica més profunda i s’enfronten a cultes secrets ultracatòlics, un espectre assassí que és un cowboy zombificat i tota mena de monstres pertorbats. Es una fusió de thriller i road movie, un còmic carregat de girs, misteris i personatges extrems perfectament construïts per Ennis. No només destaca per la seva vessant de thriller fantàstic, també és una poderosa crítica social sobre l’Amèrica dels oblidats i una crítica acarnissada de la religió catòlica en clau de comèdia punk.

Un còmic no apte per a menors de 18 anys, on Garth Ennis fa un desplegament brutal de violència gratuïta, humor negre molt extrem, sexe i nihilisme.. Riureu i us horroritzareu a la vegada, amb una obra immensa que 18 anys després de la seva desaparició segueix tenint una legió de fans i segueix produint dividends.