Manuel Göttsching va gravar l’any 1981 una de les obres cabdals de la música electrònica minimalista d’avantguarda. Avançada al seu temps, visionaria, reveladora i quasi perfecta, no va editar-se fins a l’any 1984 al segell alemany Inteam Musikproduktion GmbH. Göttsching va ser membre destacat del projecte de krautrock Ash Ra Tempel i quan la banda es va dissoldre, ell va treballar durant un temps sota el nom reduït d’Ashra, en un viatge cap a l’electrònica ambiental i minimalista que fugia del rock psicodèlic de l’anterior formació. La influència del minimalisme onda Terry Riley, però també els sons del jazz d’arrel llatina van anar deixant petjada en Göttsching, que va decidir el 1981 fer una jam improvisant amb diversos instruments tocats per ell mateix sobre unes bases sequenciades, molt a l’estil del qui esdevindrien anys més tard les tècniques bàsiques de composició del house, el techno i altres estils electrònics. El resultat va ser “E2 E4” una obra immensa de quasi una hora de duració, que se subdivideix en fragments no disgregats de l’obra principal i que funciona com un tot incommensurable, que submergeix l’oient en una espècie de procés de tranc.
Samplejat en innumerables ocasions, d’entre les que destaca el cèlebre “Sueno Latino” del projecte Itàlia del mateix nom o “Rework “de Carl Craig, “E2 E4” de Manuel Göttsching és una de les obres cim no tan sols de la música electrònica d’avantguarda, sinó de la música culta de qualsevol derivació. Avui “E2 E4” de Manuel Göttsching és el nostre ‘Imprescindible’

Junt amb “E2 E4” trobem la nostra imprescindible secció ‘Actualitat’, farcida de les millors i més interessants novetats discogràfiques del moment entre les quals destaquen els darrers treballs d’artistes com Bloom Twins, Ivan fabra, Applescal i Red Axes amb el seu impressionant nou àlbum homònim editat a Dark Entreies.

Escolteu el programa sencer aquí: