Els vehicles de mobilitat personal, com els segways, els trixis o els tricicles, només estan autoritzats a fer determinades rutes per la ciutat. Això és el que es va decretar el mes de febrer i també el que consta al tríptic informatiu que l'Ajutament ha distribuït pels establiments que els lloguen. Però, per a la sorpresa dels treballadors del sector, en aquest tríptic també hi diu que es prohibeix la circulació dels patinets de motor per tota la ciutat, ja que es tracta, segons s'exposa al document, de vehicles no homologats per desplaçar-se. SVETLANA MOLOKHOVA, presidenta de l'associació BETTA "Sabíamos que habrá limitaciones, que estaban publicadas en el decreto de la alcaldía del 5 de febrero de este año, pero la prohibición que nos han hecho llegar algunos funcionarios de Guàrdia Urbana la semana pasada, la hemos acogido con una sorpresa absoluta y asombro." A falta d'un comunicat oficial, des de l'associació que agrupa els professionals del sector asseguren que no tenen clar quins vehicles estan homologats i quins no, tampoc quina és la normativa a seguir per evitar les multes de la Guàrdia Urbana. En el cas de l'empresa WANTED, els escúters elèctrics compleixen amb els paràmetres bàsics de la normativa més recent, del març de 2013, però afirmen que n'hi ha d'altres que en lloguen sense permisos i també que són els llogaters els que en fan un mal ús. SVETLANA MOLOKHOVA, presidenta de l'associació BETTA "Pero si el turista hace algo mal, infringe alguna norma, cargan contra nosotros. Y esto no tiene sentido." En espera d'una ordenança municipal definitiva que obstaculitzi el lloguer de vehicles sense permisos, proposen solucions: que segways, trixis, tricicles i escúters homologats circulin amb un distintiu. Aquesta prohibició és, ara per ara, una mesura provisional efectiva des de l'1 de juliol i fins a l'1 d'octubre.

La normativa sobre la circulació de vehicles de mobilitat personal (VMP), segons els treballadors del sector, no és clara. Aquest estiu, com a mesura provisional, cicles com els segways, els trixis o els tricicles només estan autoritzats a fer determinades rutes per la ciutat. Així ho estableix el decret del mes de febrer passat i també el que consta al tríptic informatiu que el consistori ha distribuït pels establiments que els lloguen. Però, per a la seva sorpresa, en aquest tríptic també hi diu que es prohibeix la circulació dels patinets de motor per tot Barcelona, ja que es tracta, d’acord amb el document, de vehicles no homologats per desplaçar-se.

Aquesta notícia no ha estat ben rebuda pels llogaters, que diuen que ja no tenen clar quins vehicles estan homologats i quins no, ni tampoc quina és la normativa a seguir per evitar les multes de la Guàrdia Urbana. En el cas de l’empresa WANTED, per exemple, els escúters elèctrics compleixen amb els paràmetres bàsics de la normativa més recent, del març de 2013: tenen una velocitat màxima de 25 quilòmetres per hora, un pes de 25 quilograms i fins a 80 centímetres d’amplada. Diuen que no entenen perquè ara aquests vehicles no poden sortir de la botiga.

Els treballadors afirmen que n’hi ha d’altres que en lloguen sense permisos i també que són els llogaters els qui en fan un mal ús; que les desavinences entre turistes, veïns i cicles no les haurien de pagar ells exclusivament. Des de l’Associació de Transport Turístic Ecològic de Barcelona (BETTA) lamenten, doncs, que hagin de pagar els plats trencats dels irresponsables que circulen amb poca prudència. A més, diuen que aquestes noves mesures posen en risc 15 empreses que treballen en base a la normativa, i també més de 50 llocs de treball. En espera d’una ordenança municipal definitiva que obstaculitzi el lloguer de vehicles sense permisos, des de l’associació proposen solucions: que segways, trixis, tricicles i escúters homologats circulin amb un distintiu.