XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Si la marca aquesta hagués fet el mateix amb l'Espanyol, per què no? No té sentit econvertir això en una picabaralla futbolística de passions futbolístiques. És una cosa merament comercial amb un edifici que està en obres i per tant està dins l'excepcionalitat. Permet l'excepcionalitat si es fan obres en aquest monument."

Trias ha volgut respondre a la polèmica generada arran de la campanya publicitària de Nike al monument de Colom i en declaracions a Catalunya Ràdio ha considerat que no té sentit convertir-ho en una picabaralla futbolística. En una tertúlia a RAC1, ha volgut puntualitzar que l’Ajuntament no es va equivocar quan va autoritzar la campanya. Trias ha explicat que, tot i que l’ordenança municipal prohibeix l’ús de monuments com a suport publicitari, sí que ho permet de forma excepcional mentre estan sent rehabilitats.

L’alcalde ha volgut deixar clar que la campanya publicitària es mantindrà i que el monument a Colom continuarà vestint la samarreta del FC Barcelona fins al 9 de juny, com preveu el conveni amb l’empresa Media Planning Group, pel qual l’Ajuntament ingressarà gairebé 100.000 euros.

Respecte al malestar de l’Espanyol, Trias ha confessat que desitjaria que el club blanc-i-blau “entengui que el sento com un club de la ciutat i el defensaré on sigui”.