La cooperativa ha rebut més de 6.000 trucades i quasi 7.000 correus electrònics aquest primer trimestre de funcionament. Algunes empreses els han demanat que hi vagin a recollir ferros i derivats, però la majoria dels usuaris són particulars i molta gent gran que necessita desfer-se d'electrodomèstics pesants. AMADOU TIDIANE KANE DIALLO, cooperativa Alencop "Hay gente mayor que necesita ayuda porque hay cosas que pesan, como la lavadora, teles de tubo, que no pueden bajar. Ellos nos llaman y les ayudamos a llevar todas las cosas que pesan." Els treballadors diuen que la resposta del veïnat i les entitats ha estat molt positiva, tot i que el mes d'agost van tenir poca feina. Els dies en què hi ha menys sortides aprofiten per fer gestions, practicar l'idioma i parlar sobre els elements a millorar. Consideren, per exemple, que és necessari fer més difusió del servei. És per això que en les properes setmanes es realitzarà una campanya amb col·laboració del districte de Sant Martí. GUILLERMO ROJO, coordinador d'Alencop "Es farà una 'bustiada' i s'informarà tots els veïns que el servei existeix. Hi va haver una primera comunicació del servei però ens falta la definitiva i capil·lar perquè arribi a tota la ciutadania." Els coordinadors reconeixen que encara cal consolidar l'activitat econòmica de la cooperativa, però celebren el bon curs dels tràmits per regularitzar la situació administrativa dels treballadors. Fins ara 5 han aconseguit els papers, 8 han rebut la confirmació de l'expedient (tot i que els falta la resolució definitiva) i dos encara estan fent tràmits per demostrar l'arrelament a la ciutat.

La cooperativa de recollida de ferralla a domicili Alencop, que va començar a funcionar el mes de juny al districte de Sant Martí, fa un bon balanç del primer trimestre de funcionament. Fins ara han rebut més de 6.000 trucades i quasi 7.000 correus electrònics. Algunes empreses els han demanat que hi vagin a recollir ferros i derivats, però la majoria dels usuaris són particulars i molta gent gran que necessita desfer-se d’electrodomèstics pesants com per exemple rentadores, neveres o televisions de tub. L’Amadou Tidiane, un dels treballadors de la cooperativa, explica que les persones els truquen i ells recullen el que calgui: des de ferralla o electrodomèstics fins a piles o objectes que, tot i no estar trencats, són en desús i es podrien reciclar.

Tots els treballadors de la cooperativa de ferralla, una quinzena en total, coincideixen a destacar que la resposta del veïnat i les entitats ha estat molt positiva, tot i que el mes d’agost van tenir poca feina. Els dies en què hi ha menys sortides aprofiten per fer gestions, practicar l’idioma i parlar sobre els elements a millorar. Consideren, per exemple, que és necessari fer més difusió del servei. És per això que en les properes setmanes es farà una campanya amb col·laboració del districte de Sant Martí. En Guillermo Rojo, coordinador de la cooperativa, assegura que en les properes setmanes “es farà una ‘bustiada’ i s’informarà el veïnat que el servei existeix.” Rojo creu que quan més veïns coneguin el servei, més feina tindrà Alencop: “La gent que ho vulgui pot demanar una recollida, les bicicletes o la camioneta va a casa dels ciutadans i el servei és flexible i gratuït“, ressalta.

Els coordinadors reconeixen que encara cal consolidar l’activitat econòmica de la cooperativa, però celebren el bon curs dels tràmits per regularitzar la situació administrativa dels treballadors. Fins ara cinc han aconseguit els papers, vuit han rebut la confirmació de l’expedient (tot i que els falta la resolució definitiva) i dos encara estan fent tràmits per demostrar l’arrelament a la ciutat. Tenir tots els permisos al dia, l’inventari actualitzat i gestionar la paperassa és una de les parts més difícils de la feina per als 15 empleats de la cooperativa: “No estem acostumats a treballar d’aquesta manera, de vegades és una mica difícil, però som perfectament capaços de fer-ho”, ressalta l’Amadou. Diu que des que van començar al juny fins ara, tots tenen ja un habitatge i s’han acostumat a les rutines de la feina. Afegeix que, tal com treballen ara, no els ha estat pas difícil: “La nostra tasca s’ha dignificat, ara molts veïns ens feliciten i ens donen consells. Caldrà veure si els propers mesos això encara funciona, però de moment estem molt contents”.