Com totes les tardes, l'Alejandro fa teràpia durant tres hores. Ell no té llenguatge vocal, per això avui treballa amb el mètode PECS, un sistema de comunicació per intercanvi d'imatges. ANDREA RODRÍGUEZ, psicòloga "La finalidad es que el niño consiga ser espontáneo e iniciar siempre la conversación porque una de las dificultades más grandes del autismo es a nivel del lenguaje." Comunicant-se, els nens amb autisme deixen de sentir-se aïllats de l'entorn. Per això també fa activitats en equip, per demanar, per exemple, el seu torn i respectar el dels altres. LAURA RUBIOLO, directora del centre Yo crezco "La particularidad de este método es que, efectivamente, es extremadamente eficaz cuando se empieza cuanto antes mejor. Lo que pasa es que muchas veces el diagnóstico se da muy tarde." A l'Alejandro li van diagnosticar trastorn de l'espectre autista amb dos anys i mig i des de ben petit que treballa les habilitats socials i cognitives, el llenguatge i l'autonomia. CRISTINA MOLINS, mare de l'Alejandro "Todo esto para una familia es muy costoso, a nivel económico, a nivel emocional, a nivel psicológico... Por eso necesitamos de profesionales que nos ayuden a que nuestro hijo se desarrolle, a que tenga una calidad y una dignidad como persona y que sea feliz." I per això, les famílies insisteixen a remarcar que és essencial un diagnòstic ràpid i més conscienciació dels pares, els mestres i els metges perquè qualsevol nen autista no es quedi al marge d'aquests avenços.

Diverses tècniques estan centrades a fomentar la comunicació, ja que aquesta és una de les dificultats o impossibilitats que tenen les persones que n’estan afectades. Relacionar-se amb els altres, expressar les seves necessitats