A favor
Han passat vuit mesos d’ençà que es va començar a implantar la superilla i les posicions dels veïns continuen tan enfrontades com a l’inici. El Col·lectiu Superilla Poblenou afirma que n’estan satisfets, tot i que creuen que les reticències i crítiques en el projecte són conseqüència de la desinformació.
Els defensors de la superilla consideren que cal recuperar espai públic per als veïns. El portaveu del col·lectiu, Carles Peña, assegura que el projecte promou una ciutat més respirable i amable, que trenqui amb l’hegemonia del cotxe.
“Nosaltres estem a favor d’una ciutat més respirable, amable, i que trenqui amb l’hegemonia del cotxe. Estem a favor, perquè des del setembre —quan es va posar en marxa la prova pilot—, la nostra qualitat de vida ha millorat, els nens tornen a jugar al carrer i és un gran espai per desenvolupar tot tipus d’activitats socials culturals i d’oci.”
En aquest sentit, diuen que l’Open Day és l’exemple que la superilla pot ser l’escenari de grans esdeveniments, però ja funciona com a espai familiar en què els nens poden jugar.
I en contra
A l’altra cara de la moneda, la Plataforma d’Afectats per la Superilla del Poblenou. Han recollit signatures, s’han mobilitzat amb protestes al carrer i ara han organitzat una consulta. D’aquesta manera, volen reiterar el seu rebuig al projecte i pressionar el govern municipal perquè el retiri.
El portaveu de l’entitat, Jordi Campins, assegura que tot són inconvenients i que és un projecte en què des de l’inici no s’ha escoltat la veu del veïnat.
“El tema de la mobilitat és un problema, tant per als veïns que viuen al perímetre de la superilla com els que estan als carrers adjacents, la zona s’ha desertitzat, ha caigut l’activitat econòmica i la facturació dels negocis que són dins de la superilla. “
Els crítics també diuen que el fet que no hi circulin vehicles, genera inseguretat a les nits i que ha provocat un efecte crida per als joves, que ara hi troben un espai idoni per fer-hi el “botellón”.
A banda, neguen que la qualitat de l’aire hagi millorat perquè , segons ells, els cotxes generen més emissions a causa dels canvis de sentit i els talls, que obliguen a fer més voltes.