La 26a edició del Saló Eròtic de Barcelona tanca aquest diumenge amb un significatiu augment del públic femení. Segons l’organització cada vegada són més les dones que s’acosten a aquesta fira en grups o amb la parella. De les propostes més ben valorades per les assistents hi ha els espais educatius i la nova zona experiencial Toca-Toca i un taller divulgatiu afectivosexual adreçat a grups reduïts. El Saló acull sis escenaris, tres aules de sexe i diferents estands amb joguines sexuals.

Un Saló “renovat”

El Saló Eròtic d’enguany s’ha presentat com una edició renovada, marcada per un major compromís amb la divulgació sexual, més respectuós amb la diversitat d’identitats de gènere i d’orientacions sexuals. A més, segons Sílvia Rubí, la intenció és que el Saló “sigui cada cop més feminista i més ètic”. Rubí és conscient que el porno més consumit “és molt masclista” i afegeix que la lluita consisteix en el fet que “el porno ‘mainstream’ no sigui tan barroer”. En aquest sentit la direcció ha intentat controlar més l’estètica i els continguts dels escenaris d’aquesta fira. El vídeo promocional ‘Sin educación sexual’, amb què es critica justament la falta d’educació sexual, entre d’altres, ha tingut un gran ressò i segons l’organització “ha creat un intens debat al voltant del feminisme o la indústria de l’oci per a adults”.