Una cinquantena de veïns s’han concentrat aquest dissabte a la plaça de Sants per demanar millores en l’accessibilitat a l’estació de metro on coincideixen les línies L1 i L5. Reclamen una “proposta de mínims” per instal·lar-hi ascensors que connectin les dues andanes amb el carrer. En la protesta han tallat el trànsit a l’entorn de l’estació de Sants, com el carrer d’Olzinelles.
El Centre Social de Sants ha revifat una lluita de fa anys, i aprofitant que la carretera de Sants està tallada per l’Obrim Carrers, ha organitzat una assemblea veïnal per decidir futures accions i mobilitzacions. Asseguren que es tracta una estació de metro neuràlgica perquè connecta els veïns amb els centres sanitaris de referència com l’Hospital Clínic o el CAP de Numància.
Una assignatura pendent des de fa anys
L’accessibilitat de Plaça de Sants és un tema pendent i ara els veïns del barri han decidit dit prou. “L’any 2007 es va fer un projecte per fer un gran intercanviador a Plaça de Sants, però amb la crisi va quedar aturat per manca de finançament“, explica Jordi Falcó, del Centre Social de Sants.
Els veïns demanen ara, com a mínim, la instal·lació de dos o tres ascensors per poder connectar el carrer amb les andanes del metro. “Parlem d’una estació molt profunda, amb diversos nivells per accedir a les andanes, han tingut temps de fer-ho”, comenta Falcó.
“És hora de bellugar-se de nou”
A la concentració d’aquest dissabte s’ha proposat crear una comissió veïnal per reunir-se periòdicament i establir una estratègia conjunta. “És una necessitat cada cop més urgent al barri, és hora de bellugar-se de nou perquè ens sentim marginats”, explica Rafel Vázquez del Centre Social de Sants.
Una actuació prevista, segons TMB
TMB ha explicat a betevé que les millores d’accessibilitat a la xarxa de metro depenen del Departament de Territori de la Generalitat. Segons TMB, el 93% de les estacions de metro ja estan adaptades i les actuacions pendents, com aquesta, estan previstes. L’any 2022 per la parada de Plaça de Sants hi van passar gairebé dos milions de viatgers per l’L1 i 2,7 milions per l’ L5.