Un de cada deu comerços no disposa de fulls de reclamació, i només el 40% exhibeix en un lloc visible el cartell anunciador, que també és obligatori. Aquest és un dels aspectes que ha analitzat l'informe que avalua el grau de compliment de la normativa de consum. En conjunt, però, el diagnòstic que en fa la Unió de Consumidors és positiu. SALVADOR DOMÍNGUEZ, president de la Unió de Consumidors de Catalunya "La situació és bastant bona, si el comerç té una bona disposició i segueix la llei, això afavoreix el comerç i el consumidor." La visibilitat dels preus o l'entrega del tiquet de compra al client són les obligacions que millor han interioritzat els botiguers. Pel que fa a la retolació, la Llei de política lingüística estipula que els rètols de caràcter fix han de ser, com a mínim, en català, però un de cada cinc locals no ho fa. Dels 12 eixos comercials que s'han analitzat, el Raval és on s'han detectat més incompliments. Per exemple només el 30% dels restaurants i les botigues d'alimentació exhibeixen l'horari com marca la normativa. RAIMOND BLASI, regidor de Comerç, Consum i Mercats "Tenim dues entitats molt potents i lògicament hem de fer un treball conjunt amb el districte de Ciutat Vella amb el qual ja preveiem precisament totes aquestes accions encaminades a fer una especial atenció en l'àmbit del consum." L'objectiu és que els comerciants s'adaptin a tots els aspectes que inclou la normativa, per això se'ls facilitarà més informació. D'aquí a un any es tornarà a repetir l'informe per comprovar si la situació ha millorat.

Una de les conclusions d’aquest primer estudi és que els establiments del barri del Raval són els que més incompleixen la legislació vigent. Molts dels comerços no respecten la retolació en català i tampoc no coneixen la normativa. D’altra banda, un 57,3% de les botigues del barri no  informen de les hores d’obertura al públic i més d’un 78% no tenen el  cartell a un lloc visible, les xifres més altes de tots els  districtes de Barcelona.