A les nou del matí ha començat el primer torn d'exàmens teòrics. L'estructura de la prova és la mateixa: 30 preguntes amb diferents opcions i amb la possibilitat de fer-hi com a màxim tres errades. Alguns dels que avui s'han examinat ho han fet per segona o tercera vegada i, per tant, han tingut la possibilitat de comparar els dos models d'examen i ens han assegurant que no l'han trobat pas més difícil. La diferència és sobretot que abans es feia a partir d'una bateria de test de 800 preguntes i, ara, de 15.000. MÒNICA DE LA TORRE: "M'ha semblat el mateix estil d'examen sense cap diferència." YEIZA SANTOS: "Lo he visto igual que otras veces, la verdad es que igual." ALBERT MORANO: "No hi ha hagut cap canvi, era més o menys el mateix." ADRIÀ PUIGPELAT, cap provincial de Trànsit de Barcelona "Pretenem que els aspirants interioritzin els coneixements i coneguin la matèria per fer l'examen, no que memoritzin una sèrie de preguntes." Els que potser sí que hi han notat més diferència són els que han fet l'examen pràctic, perquè, des d'avui, durant 10 minuts no reben cap indicació de l'examinador i han de triar l'itinerari a seguir. ALBERT MORANO, professor d'autoescola "Era un experimento y no sabía como iba a resultar, han salido de aquí, han ido eligiendo el itinerario, o sea, que les ha ido muy bien." Una sensació que comparteix l'Alexandra, que s'ha examinat per primer cop i ha aprovat. ALEXANDRA "Et vas guiant més o meny per on tu saps que pots ensortir-te'n." Abans de posar-se al volant, a més, l'examinador pot demanar a l'alumne que faci algunes comprovacions del vehicle, com revisar el líquid de frens o la pressió dels pneumàtics. Durant la conducció, l'examinador també avalua l'estalvi energètic. Canvis que, en definitiva, el que busquen és tenir millors conductors. ADRIÀ PUIGPELAT, cap provincial de Trànsit de Barcelona "El què volem és que l'aspirant es trobi l'exàmen el maxim possible al que després un cop aprovi l'exàmen i condueixi es trobarà, que sàpigue desenvolupar-se amb normalitat." Feia 15 anys que no es feien canvis tan significatius en els exàmens de conduir.

La prova pràctica inclou 10 minuts de conducció autònoma, sense indicacions de l’examinador que només dóna un punt de destí. Fins ara, l’examinador guiava l’alumne de les autoescoles per un recorregut. Saber comprovar el nivell que té el dipòsit de l’oli o la pressió que tenen els pneumàtics del  cotxe són també dues de les qüestions que pot demanar l’examinador als alumnes que vulguin obtenir el carnet de conduir.

L’examen teòric es fa ara amb ordinador i els qüestionaris s’elaboren aleatòriament a partir d’una base de 15.500 preguntes, el que complica bastant més la prova, ja que abans es feia a partir d’un recopilatori de 800 qüestions. Es vol evitar així la memorització dels resultats. La DGT ja ha explicat, però, que les preguntes tindran ara “una redacció més simple”, sense frases juxtaposades que creïn confusió.