Han omplert les prestatgeries en només una setmana. Són els objectes perduts al metro i l'autobús des de dijous passat. A la caixa forta hi trobem els més valuosos. Entre aquests, una bona pila de mòbils. JORDI CLOTET, cap de centre del Punt TMB Diagonal "Cada vegada més els mòbils que venen són de gamma mitjana i alta. Estem parlant d'Iphones, Samsungs de categoria alta. També tauletes, ordinadors portàtils. Estem veient que el que passa a la vida quotidiana és el que ens arriba a nosaltres." I el que passa a la vida quotidiana és això. Qui més qui menys fa servir el mòbil per passar l'estona durant els viatges. I, per sorprenent que sembli, molts despistats l'acaben perdent. "Un móvil también una vez... una riñonera. Casi siempre lo he recuperado." El 2012, fa quatre anys, objectes perduts va rebre 445 mòbils. La xifra ha anat augmentant any rere any i el 2015 ja es va situar en 633 telèfons perduts. "En primera instància els objectes perduts s'emmagatzemen al punt de TMB de la parada de Diagonal. Aquí s'hi estan com a molt una setmana." Passat aquest temps i si ningú no els ha reclamat, envien mòbils, tauletes, carteres i targetes bancàries a l'Ajuntament, que prova d'identificar i localitzar els propietaris; i la resta, sobretot roba, es guarda durant un mes en un magatzem de TMB a Vilapicina. Allà se selecciona i tot allò que es pot aprofitar es dóna a algunes ONG. TMB, però, vol millorar l'eficàcia del servei de recollida d'objectes perduts. Recorda als usuaris que poden omplir un formulari a través del seu web, trucar o visitar el punt de TMB a Diagonal. Ara per ara, només es passa a recollir el 25 % de tot allò que es perd.

L’increment de l’ús del mòbil al transport públic de TMB, metro i autobús, ha fet que cada vegada se’n rebin més al punt de recollida d’objectes perduts, situat a l’estació de Diagonal. El 2012, fa quatre anys, objectes perduts va rebre 445 mòbils. La xifra ha anat augmentant any rere any i el 2015 ja es va situar en 633 telèfons perduts.

Quan un usuari entrega un objecte perdut a un treballador de TMB, aquest el duu, en primera instància,  al punt de TMB de la parada de Diagonal, on s’estan com a molt una setmana. Si durant aquest temps ningú no el passa a recollir o ningú no el reclama via formulari del web o per trucada, s’envia a dos possibles llocs. Les carteres, targetes de crèdit o identificatives, els mòbils i d’altres aparells electrònics s’envien al servei d’objectes perduts de l’Ajuntament, que mira de localitzar-ne el propietari. La resta, sobretot roba, va a parar a un magatzem de TMB a Vilapicina. Allà es fa una selecció de tot allò que es pot aprofitar i al cap d’un mes si ningú no ho reclama, s’envia a algunes ONG.

Segons explica Jordi Clotet, cap del centre del Punt TMB de Diagonal, la varietat d’objectes que es perden al metro és enorme. S’hi han trobat, per exemple, extremitats ortopèdiques, bastons per caminar, televisors… Els més habituals són les jaquetes, els paraigües, els mòbils i llibres.

TMB vol millorar l’eficàcia del sistema de recollida d’objectes perduts. Creuen que molts usuaris no saben que disposen d’aquest servei. Les xifres parlen per si soles: ara per ara, només es passa a recollir el 25 % de tot allò que es perd. I no és pas poca cosa. El 2016 van rebre un total de 16.000 objectes perduts.