En poc més de quatre dies, han desaparegut totes les traces de l’urbanisme tàctic del govern d’Ada Colau al carrer de Pelai. El carril de la calçada senyalitzat amb grans panots pintats de color blau —destinat a vianants des del mes de març de 2021— ja llueix una nova senyalització, que es va començar a implantar dilluns. Les tasques s’han dut a terme a la banda mar del carrer.

Les reformes no modifiquen els carrils de circulació, ni tampoc no canvien l’espai per a vianants a la vorera.

Un carril bici-moto, niu de crítiques

La nova configuració de la mobilitat al carrer de Pelai inclou 64 aparcaments de motocicletes, 72 aparcaments de bicicletes i 20 places DUM per a la càrrega i la descàrrega. Inclou també un carril compartit per bicis i motos de 150 metres de longitud perquè puguin accedir a les respectives places d’aparcaments i reincorporar-se a la calçada en arribar a la plaça de Catalunya.

Aquest nou tram ha provocat crítiques per part dels usuaris i membres d’entitats com Eixample Respira o el Bicicleta Club de Catalunya.