(ACN) La portaveu de Barcelona en Comú, Janet Sanz, ha criticat que el govern municipal del PSC “desmantelli” la intervenció urbanística al carrer de Pelai per pacificar-lo, després que dilluns comencessin les obres per crear 64 places d’aparcament de motos, 72 de bicicletes i 20 de càrrega i descàrrega.

Sanz, que era tinenta d’alcaldia d’Urbanisme en el mandat anterior, creu que aquesta intervenció és un “retrocés” en el model de ciutat i no hi troba sentit més enllà de les “gesticulacions” del govern de Jaume Collboni: “No té rumb ni model de ciutat”. Sanz destaca que els carrers de Pelai i de Fontanella tenien un projecte consensuat amb els comerciants i els veïns que incloïa el carril bici segregat per unir l’Eixample i Ciutat Vella.

Les feines al carrer de Pelai s’allargaran una setmana

Les tasques al carrer de Pelai s’allargaran una setmana i es faran a la banda mar. Les reformes no modificaran els carrils de circulació ni tampoc canviaran l‘espai per a vianants a la vorera. Els contenidors de neteja també s’incorporaran al mateix cordó de serveis i això permetrà garantir-hi l’accés de vehicles. 

Segons el consistori, les obres ofereixen resposta a la demanda de més places d’estacionament per a bicicletes i motocicletes al centre de la ciutat i, alhora, incrementaran els espais de càrrega i descàrrega en un dels carrers més comercials de Barcelona.