El nou carril bici-moto del carrer de Pelai, que ha substituït en els darrers dies part de l’urbanisme tàctic per a vianants en aquesta via, ja ha començat a rebre les primeres crítiques. Es tracta d’una instal·lació que vol facilitar l’accés de bicicletes i motos a la nova zona d’aparcaments que s’ubicarà al lateral d’aquesta via. Ara bé, els usuaris diuen que la nova senyalització d’aquest carril no s’entén i que causa molta confusió.

Aquest dimecres, els operaris encara estan acabant-lo d’enllestir i hi han pintat una P d’aparcament a l’inici del carril, on també s’hi veuen una moto, una bici i el senyal de no circular a més de 10 quilòmetres per hora.

“És un pseudocarril bici-moto molt confús”

En declaracions a betevé, Genís Domínguez, membre d’Eixample Respira, assegura que, tal com està dissenyat, és un “pseudocarril bici i moto per estacionar molt confús“. Domínguez afegeix que aquesta mesura fomenta la contaminació i no pas la mobilitat sostenible i que és tota una “declaració d’intencions” del nou govern municipal.

També des del Bicicleta Club de Catalunya, Eloi Mauri assegura que es tracta d’un “invent estrany i un pas enrere molt greu”, i dubta que les motos i bicis tinguin una bona convivència “en un carril tan estret”. Afegeix que durà més confusió i més conflicte a una zona que el que necessitava —apunta— era endreçar la càrrega i descàrrega i facilitar l’accés al centre en carril bici.

L’entitat Transport.cat ha afegit que la nova senyalització “s’entén menys que les flors que hi havia amb l’urbanisme tàctic“.

urbanisme tàctic al carrer de Pelai

Crítiques, també, a les xarxes socials

Tampoc no s’han fet esperar les crítiques a les xarxes socials per aquest nou carril bici-moto d’estacionament a Pelai. Un usuari ha penjat la foto del nou carril, on es pot veure la indicació de circulació per a tots dos mètodes de transport. Entre les respostes hi ha comentaris que titllen el nou carril de “bici-nyap” i lamenten la posada en marxa d’ aquest nou format que barreja bicis i motos en un mateix vial de circulació.

Altres responen que pot generar situacions de perill i esperen que no s’hagi de lamentar “cap fatalitat”.

Un espai perquè motos i bicis accedeixin als aparcaments

Segons fonts de l’Ajuntament de Barcelona, aquest tram és un espai específic dissenyat per tal que els usuaris de bicicleta i moto puguin accedir als aparcaments previstos allà on abans hi havia urbanisme tàctic. El nou vial discorre entre l’espai per la càrrega i la descàrrega i les mateixes places d’aparcament.

Aquest dijous, per primera vegada, ja no hi havia restes d’urbanisme tàctic al carrer de Pelai, després de la retirada de les pintures per part dels operaris.