Barcelona
és la ciutat europea amb més motos per habitant. Per això, no és estrany que la xifra de robatoris d’aquests vehicles superi les 4.000. L’any passat, segons dades dels Mossos d’Esquadra, se’n van sostreure 4.034, una xifra similar a la de l’any 2018, quan se’n van robar 4.066, gairebé un 1 % més que el 2019.
Quina és la més buscada pels lladres?
Els Mossos no parlen de marques i només diuen que les motocicletes més sostretes són les més comprades. Els motoristes, però, ho tenen clar: l’Honda SH és la predilecta dels lladres. Un cas és el de Laia Calvet, que n’ha tingut dues i totes dues les hi han robat. Explica que al concessionari on les va comprar ja la van avisar que era la més sostreta a Barcelona.
Objecte fàcil de robar
Segons el cap d’Investigació dels Mossos d’Esquadra al districte de l’Eixample, Josep Maria Pujol, les motos són “un objecte bastant fàcil de robar si tens experiència”. Pujol explica que hi ha diferents casuístiques de robatoris. Per exemple, les que se sostreuen per poder cometre altres delictes com ara estrebades o robatoris violents o bé les que es roben senceres i es desmunten per vendre’n les peces al mercat negre.
El perfil del lladre de motos, segons la policia, és el d’un delinqüent habitual que actua de nit per passar desapercebut. Normalment, carrega les motocicles en una furgoneta o bé en trenca els cadenats de seguretat per emportar-se-les.
Quatre de cada 10 es recuperen
Els Mossos d’Esquadra asseguren que a Barcelona l’any passat van aconseguir recuperar el 42,25 % de les motos sostretes, mentre que a Catalunya aquesta xifra és del 55,5 %. Normalment, les troben abandonades i en mal estat.