Els professionals del centre han repartit tríptics informatius a 92 establiments, segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona aquest diumenge. L’acció, que s’ha fet amb la col·laboració del Col·legi de Psicologia de Catalunya, té com a objectiu contactar persones que van ser testimonis dels fets o que van patir estrès emocional en les corredisses i els confinaments a l’interior de comerços posteriors a l’acció terrorista.

L’atenció psicològica, però, està oberta a qualsevol ciutadà que s’hagi vist sobrepassat per la tragèdia.

Segons informa el consistori, durant el recorregut, els botiguers i restauradors van mostrar bona receptivitat vers la iniciativa. Alhora, l’Ajuntament ha volgut agrair la reacció dels comerciants de la zona, que van oferir suport als afectats i van permetre que els establiments fossin utilitzats com a refugis espontanis.

Els símptomes de l’estrès posttraumàtic

Davant una situació en què hem vist perillar la nostra vida o la de persones que ens envolten, els professionals del CUESB recorden que és normal que es produeixi un desequilibri biològic, psicològic i social amb manifestacions que poden variar depenent de la persona.

Sentir una opressió al pit, manca d’energia, plors o alteracions del son o l’alimentació són símptomes habituals que es poden relacionar amb l’estrès posttraumàtic.

En el camp emocional, els afectats poden sentir sensació d’irrealitat, por, tristesa, esgotament i irritabilitat, mentre que en l’àmbit de les percepcions, és fàcil estar atordit, tenir sensació de confusió i desorientació o invasió de pensaments recurrents, entre altres reaccions cognitives.

La majoria de persones afectades segueixen un procés de recuperació natural i veuen disminuir aquestes alteracions de forma natural. Tot i això, el CUESB recomana recórrer a ajuda psicològica en cas que els símptomes no remetin.

248 persones ateses

El servei del CUESB ha atès 248 persones des del dijous passat per ajudar els ferits o els familiars de les víctimes de l’atemptat. En els casos de símptomes posttraumàtics, el personal ha fet una atenció psicològica especialitzada. També han ofert allotjament quan s’ha requerit, han contactat amb els consolats, han ajudat en la cerca de familiars o han traslladat les persones a l’aeroport.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a